خیریه نیکوکاران شریف

عزاداری نوجوانان مددجو برای بزرگداشت یاد نوجوانان بزرگ تاریخ

عزاداری نوجوانان مددجو برای بزرگداشت یاد نوجوانان بزرگ تاریخ

بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف در آستانه هفتمین شب شهادت امام سوم شیعیان و گرامیداشت روز نوجوان، شاهد عزاداری نوجوانان مددجو در دفتر بنیاد بود.

2

این عزیزان علاوه بر شرکت در مراسم عزاداری از دعای پر فیض زیارت عاشورا با قرائت مددکاران این مجموعه (آقای رمضان پور و سجاد جمشیدی) بهره بردند.

حاج آقا قبادلو با ترویج فرهنگ عاشورا و با سخنرانی دلنشین خود مادران مددجو و نوجوانانِ پسرِ حاضر در این مراسم را با الگوهای ماندگار تاریخ همچون محمد حسین فهمیده، توصیف دشت کربلا، دلیری، ایستادگی، مقاومت و فداکاری کودکان در روز عاشورا آشنا نمود.

3

در این مراسم مداحی سجاد (مددکار نوجوان) که در میان دود اسپند، حال و هوای خاصی به آن فضا داده بود سهم نوجوانان را در پاسداری از یاد مردان بزرگ تاریخ، پررنگ تر کرد! یاد کسانی که سال ها پیش چه در صحرای کربلا و چه در جبهه ها برای حفظ آزادی و آزادگی مردانه جنگیدند و جان خود را فدا کردند.

5

این سخنرانی کوتاه، کلاس درس کوچکی بود تا در آن بچه ها بیاموزند گاه نوجوانان بی آن که جوان شوند مردان بزرگی می شوند؛ آن قدر بزرگ که در تک تک برگ های کتاب افتخارات بشری نامشان حک می شود!

پس از اقامه نماز ظهر به امامت حاج آقا قبادلو کلیه شرکت کنندگان، نهار میهمان بنیاد بودند.

6

سرکار خانم باقری (مدیر محترم سرای محله توحید) به همراه چند تن از همکارانشان، سرکار خانم اسلامی به نمایندگی از شهرداری ناحیه6 منطقه 2و ساکنین محله توحید با حضور خود رونق خاصی به این مراسم دادند.

علاوه بر چای و خرما، در پایان این مراسم حدود 1000پرس غذای نذری در بین مددجویان بنیاد توزیع شد.

نظر خودتان را ارسال کنید