خیریه نیکوکاران شریف

بازدید از باغ وحش، استمرار محبت بین کودکان و حیوانات

بازدید از باغ وحش، استمرار محبت بین کودکان و حیوانات

این روزها هر کدام از ما چنان در مشغله های ناخواسته کار و زندگی غرق شده ایم که یادمان رفته در دنیای پیرامونمان هنوز چیزهای قشنگی وجود دارند که با دیدن آنها در ضمیر ناخودآگاه خود هنرِ خالق هستی را تحسین می کنیم.

گیاهان و حیوانات هر یک با قد و قوّاره ها و شکل و رنگ متنوّع و منحصر به فرد خود منعکس کننده گوشه ای از عظمت قدرت و توانایی خداوند هستند.

در چهاردهمین روز آبان، زیباترین ماه پاییز فرصت مغتنمی برای حضور مددجویان کودک و نوجوان تحت پوشش بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف در باغ وحش ارم بود. مکانی به وسعت تقریبی ۵ هکتار در کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج که در حال حاضر ۱۲۰ گونه جانوری بومی ایران و نقاط دیگر جهان در قالب گروههای مختلف در باغ وحش نگهداری می شوند.

رزوس، بابون و شامپانزه که آنها را معمولاً میمون می دانند از جذاب ترین حیواناتی بودند که با برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان، آنها را برای مدت طولانی تری در کنار قفس های خود نگه می داشتند.

 رتبه بعدی به شیرهای آفریقایی، پلنگ ایران و ببر سیبری تعلق داشت. صدای نعره شیرهای نر در مقابل هر قفسی، حاضرین را به سمت خود می خواند. قفس این پستانداران درنده در کنار پلنگ و ببر یکی از دیدنی ترین نقاط باغ وحش بود.

3

در این اردوی یک روزه بنیاد که مادران نیز با فرزندانشان همراه شده بودند، آنها ضمن بازدید از تمام نقاط باغ وحش، اطلاعات مفیدی را از نحوه زندگی، تولید مثل و تغذیه آنها به دست آوردند. اگر چه شیطنت بعضی از حیوانات مثل سنجاب حتی امکان یک عکس یادگاری را برای ما فراهم نکرد اما دیدن آنها، چنان شور و شوقی در بچه ها به وجود آورده بود که هرکدام برای بار چندم از پشت میله های عمودی قفس و یا از پشت شیشه با علاقه به آنها خیره شده بودند.

 بچه ها وقتی که سوار اتوبوس شدند باران نم نم می بارید و کم کم دلشان برای حیوانات دوست داشتنی آنجا تنگ می شد!

هزینه بازدید و ایاب و ذهاب این اردو برای کلیه شرکت کنندگان رایگان بوده و همگی نهار میهمان بنیاد شدند. این اردوی پربار که با استقبال پرشور بچه ها روبرو شد یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی این مؤسسه برای استفاده بهینه از اوقات فراغت عزیزان تحت پوشش بود تا در کنار تفریح و دانش افزایی هفته جدید را با انرژی بیشتری آغاز کنند.

نظر خودتان را ارسال کنید