خیریه نیکوکاران شریف
english

55 عکس باورنکردنی از مدرسه رفتن دختران در سراسر دنیا (بخش اول)

55 عکس باورنکردنی از مدرسه رفتن دختران در سراسر دنیا (بخش اول)

تحصیل حق همه کودکان است

توسط آلنا واگانیو و دیمون دالن | تمامی منابع پیوست شده است

هر کودک سزاوار تحصیل است اما متأسفانه در نیمی از جهان، برای دختران و زنان به ندرت فرصت هایی برابر با پسران جهت یادگیری، مطالعه و موفقیت فراهم می شود.

بصورت کلی، 65 میلیون دختر به مدرسه نمی روند. از 774 میلیون نفر که در سراسر دنیا بیسواد هستند، دو سوم آن را زنان تشکیل می دهند. جمعیت دختران در مدارس ابتدایی 33 میلیون کمتر از پسران است. در حالی که تحصیل می تواند بسیاری زندگی ها را نجات دهد: اگر هر زن در سراسر جهان تحصیلات ابتدایی و متوسطه داشته باشد، مرگ و میر کودکان به نصف کاهش می یابد.

به مناسبت روز جهانی زن، سایت خبری HuffPost تعداد 55 عکس از مدرسه رفتن در سراسر جهان گرد هم آورده که توسط موسسه نیکوکاران شریف برای ایرانیان عزیز به فارسی برگردان شده است.

این تصاویر شامل دختران سنین مختلف از سراسر دنیا می باشد. در بخش اول به کشورهای روسیه، هند، ژاپن ، زیمبابوه، یمن، سری لانکا، سوریه، فلیپین، سومالی و گامبیا و در بخش های بعدی به سایر کشورها مانندنیجریه، سوریه، پاکستان، فرانسه، ایران عزیزمان و اکثر نقاط دنیا پرداخته شده است. اینکه آنها در حال رفتن به مدرسه با دوستانشان یا یادگیری چیزهای جدید در کلاس در شرایط مختلف هیجان زده هستند جای تامل دارد، این تصاویر ثابت می کنند که همه کودکان بدون توجه به جنس آنها باید حق تحصیل داشته باشند.

1- روسیه

تحصیل حق همه کودکان است - روسیه - موسسه خیریه نیکوکاران شریفروسیه، موردوویا – 1 فوریه 2017: دانش آموزان دختر در مدرسه ای در روستای تاتار بلوزوریور درس در حال درس خواندن هستند. جمعیت روستا حدود 3،000 نفر است، اکثر آنها (بیش از 90٪) مسلمان هستند. (عکس از طریق Getty Images)

2- هند

تحصیل حق همه کودکان است - روسیه - موسسه خیریه نیکوکاران شریفهند، حیدرآباد – 19 ژوئن 2017: دختران مسلمان هندی در مدرسه مذهبی مدرساتور-رشاد در حال یادگیری قرآن می باشند.

3- ژاپن

تحصیل حق همه کودکان است - ژاپن - موسسه خیریه نیکوکاران شریفژاپن، توکیو –  4 سپتامبر 2017: دختران در حال بازگشت به خانه به از مدرسه هستند.

4- زیمبابوه

تحصیل حق همه کودکان است - زیمبابوه - موسسه خیریه نیکوکاران شریفزیمبابوه، هارر – 3 دسامبر 2012: یک دانش آموز جوان که در کنسرت مرکز توسعه گلن گلدن گراند شرکت کرده است.

5- یمن

تحصیل حق همه کودکان است - یمن - موسسه خیریه نیکوکاران شریفیمن، بندر شهید حسینی – 24 دسامبر 2017: دختران در کلاس مدرسه خود (که توسط یک حمله اخیر هوایی عربستان سعودی آسیب دیده است) در حال تحصیل می باشند.

6- سری لانکا

تحصیل حق همه کودکان است - سری لانکا - موسسه خیریه نیکوکاران شریفسری لانکا، کلمبو – 24 نوامبر 2017: دانش آموزان در جلوی نمایشگر برای مشاهده برنامه آموزشی خود ایستاده اند.

7- سوریه

تحصیل حق همه کودکان است - سوریه - موسسه خیریه نیکوکاران شریفسوریه، دمشق – 2 می 2017: دانش آموزان دختر در یک کمپین آگاهی رسانی ایمنی جنگی، که توسط اعضای مدافع مدنی انجام می شود، در داخل مدرسه ای در شهر تحت فشار قرار گرفته واقع در حومه دمشق حضور دارند.

8- فلیپین

تحصیل حق همه کودکان است - فلیپین - موسسه خیریه نیکوکاران شریففلیپین، مانیل – 1 ژوئن 2015: یک زن همراه با چند دانش آموزدر حال عبور در بخش کم عمق ساحل سنگی برای حضور در روز اول مدرسه.

9- سومالی

تحصیل حق همه کودکان است - سومالی - موسسه خیریه نیکوکاران شریف
سومالی، غاروی –  10 سپتامبر 2013: دانش آموزان در حال راه رفتن در مدرسه هستند. مدرسه پروژه ای است که توسط کمیسیون اروپا تأمین می شود و دارای ظرفیت 1750 دانش آموز، پسر و دختر است.

10- گامبیا

تحصیل حق همه کودکان است - گامبیا - موسسه خیریه نیکوکاران شریف
گامبیا، بانجول – 24 ژانویه 2017: دو دانش آموز دختر، در حال بازگشت از مدرسه هستند.

از مطالعه بخش اول، از شما متشکریم. برای مطالعه بخش دوم و مشاهده تصاویر مدرسه رفتن دختران در سایر نقاط دنیا روس دکمه زیر کلیک نمایید.

حمایت میکنم

نظر خودتان را ارسال کنید