خیریه نیکوکاران شریف
english

چرا خیریه‌ها در جامعه مهم‌اند ؟

چرا خیریه‌ها در جامعه مهم‌اند ؟

.در حالی که اعتماد به خیریه ها از سالهای قبل نرخ پایین تری دارد، با این حال  نهاد خیریه در میان عموم مردم از سایر بخش ها همچون بانک ها ، شرکت های خصوصی و روزنامه ها  و … قابل اعتماد ترند. طبق آمار 58 در صد مردم بر این باورند که خیریه ها یک نقش ضروری در جامعه ایفا می کنند.

 

 

اما چرا وجود موسسات خیریه در یک جامعه ضروری است ؟ 

 

 

 1- خیریه قدرت جامعه را مهار می کند.

وقتی مردم دور هم جمع می شوند می توانند تأثیر زیادی بگذارند. موسسات خیریه به افرادی بستگی دارد که متعهد به دادن مبالغ اندک هستند. این کمک های مالی کوچک است که جمع می شود. وقتی مردم از یکدیگر مراقبت می کنند و دور هم جمع می شوند باعث الهام بخشیدن به دیگران در سراسر جهان و مشارکت بیشتر در موسسات خیریه می شود.

 

 

2- خیریه سخاوت را به نسل بعدی می آموزد

صدقه دادن عملی فداکارانه است. هیچ بازگشت مالی وجود ندارد سخاوت به خاطر خود دنیایی ترحم آمیز و متمرکز بر جامعه ایجاد می کند. الگوبرداری از ارزش سخاوت و ازخودگذشتگی برای کودکان باعث می شود که آنها همچنان در بزرگسالی ادامه دهند. این تغییر پایدار و میراث مهربانی ایجاد می کند.

 

 

3-خیریه به پایدار بودن جوامع کمک می کند

خیریه های بی شماری بر پایداری و کمک به خودکفایی جوامع تمرکز دارند. وقتی پایداری در اولویت است ، افراد و جوامع می توانند از خود حمایت کنند و دیگر به کمک های مالی وابسته نیستند.

 

 

 4- خیریه برابری جنسیتی را بهبود می بخشد

نابرابری جنسیتی همچنان یکی از بزرگترین مشکلات جهان است. در حالی که در بسیاری از مکانها پیشرفت حاصل شده است ، تخمین زده می شود که تحقق برابری جنسیتی حدود یک قرن طول خواهد کشید. بسیاری از موسسات خیریه مستقیماً به این موضوع می پردازند و نیازهای زنان و دختران را مورد توجه قرار می دهند. دسترسی به آموزش ، فرصت های شغلی بهتر و خدمات بهداشتی و درمانی در کاهش شکاف جنسیتی در جهان نقش دارند.

 

 

5- خیرات برابری نژادی را بهبود می بخشد

تبعیض نژادی را می توان در سراسر جهان یافت. به دلیل نژادپرستی تاریخی و سیستمی ، مردم در چرخه های فقر گرفتار می شوند. اغلب ، اقلیت های نژادی بخشی از آسیب پذیرترین جمعیت یک کشور هستند. موسسات خیریه به بهبود برابری نژادی کمک می کنند.

 

 

 6-خیرات فقر را کاهش می دهد

موسسات خیریه در کاهش فقر بسیار موثر هستند. این به لطف تمرکز بر عواملی است که در فقر موثر هستند ، مانند نابرابری جنسیتی و دسترسی محدود به آموزش. در طول سالها ، میزان فقر به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در سال 2015 ، نرخ فقر پنج سال زودتر از موعد مقرر کاهش یافت. خیرات در این موفقیت نقش زیادی داشتند.

 

 

7- از موسسه خیریه ،اهدا کنندگان نیز سود می برد.

خیرات عبارتست از دادن پول بدون انتظار چیزی در ازای آن ، اما اهدا کنندگان از مزایای نامحسوس برخوردار می شوند. کمک به دیگران احساس آرامش ، غرور و هدف ایجاد می کند. این احساسات به زندگی کاملتر تبدیل می شود. وقتی افراد این مثبت نگری را تجربه می کنند ، به احتمال زیاد به مشارکت در راه های دیگر نیز ادامه می دهند. وقتی مردم هدف داشته باشند دنیا مکان بهتری است.

 

 8- خیریه توجه جدی ترین موضوعات را به خود جلب می کند

از آنجا که باعث ایجاد حس اجتماع و هدف می شود ، بیشتر افراد می خواهند به اطرافیان خود کمک کنند. با این حال ، بسیاری از آنها فوریت برخی از مسائل را درک نمی کنند یا نمی دانند چگونه به آنها کمک کنند. خیرات از آن جهت مهم است که باعث افزایش آگاهی از موضوعات می شود و به اهداکنندگان قدرت می دهد تا کاری در مورد آنها انجام دهند.

 

 

9- موسسات خیریه از سلامت عمومی محافظت می کنند

عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی خوب یک مسئله جدی است. این شامل مراقبت از تولید مثل ، مراقبت از دندان و مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه است. مشکلاتی مانند آب آلوده نیز سالانه منجر به بیماری و مرگ صدها هزار نفر می شود. وقتی افراد سالم نباشند ، بر همه جنبه های زندگی آنها تأثیر می گذارد و فقر را دامن می زند. موسسات خیریه ای که از طریق برنامه های واکسن ، آب تمیز و سایر خدمات بر سلامتی تمرکز می کنند به جوامع اجازه می دهند زندگی خود را بهبود بخشند.

 

 

10-  خیریه اطمینان از رعایت حقوق بشر را می دهد

حقوق بشر چیزی نیست که کسی باید بدست آورد. این حقوق شامل حق زندگی ، تحصیل ، کار و آزادی بیان است. بسیاری از موسسات خیریه بر روی موارد ضروری زندگی مانند پناهگاه ، غذا ، آب و آموزش تمرکز می کنند. در حالی که دولت ها باید مراقبت از افراد داخل مرزهای خود را بر عهده بگیرند ، اما این امر اغلب اتفاق نمی افتد. به همین دلیل موسسات خیریه بسیار مهم هستند.

 

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید

  1. مرضیه سرفراز سیاه اسطلخی گفت:

    باعرض سلام به خیرین بزرگواربنده سرفراز فرزند مرحوم طاهرسرفراز سیاه اسطلخی ازگیلان مطلقعه هستم ودارای یک فرزنددختر که بخاطرفقر مالی ونداشتن سرپناه از۷سالگی بچم وازمن دورکردن این بنده حقیر تحت پوشش هیچ ارگانی نیستم وازهیجا هیچ درامدی ندارم تنها درامدم یارانست بخداقسم حتی پول خرید یه نان ندارم تقاضای مساعدت مالی راازشمابزرگواران خواهانم برای پول پیش خانه چون صاحبخانه جوابم کرده وفقط یک هفته فرصت دارم بدینوسیله به اسضتحارشمابزرگواران میرسانم اینجانب .مرضیه سرفراز سیاه اسطلخی ومطلقعه بعلت مشکل مالی شدیداز قبیل پول ونداشتن پیش پول خانه وپول درمان مادرپیرم که اوهم مستاجراست وبخاطربیماری بایدتحت عمل ودرمان باشد.
    لذا خواهشمند است پرداخت …..۱۰۰..ملیون پول یاکمک مالی
    به اینجانب اقدام نموده کمال تشکر و سپاسگذاری را دارم .
    با تشکر سرفراز ۶۰۳۷۶۹………..بانک صادرات بخداقسم فقط یک هفته فرصت دارم