خیریه نیکوکاران شریف

نونهالان تحت پوشش بنیاد در روز مادر از باغ پرندگان تهران بازدید کردند

نونهالان تحت پوشش بنیاد در روز مادر از باغ پرندگان تهران بازدید کردند

امروزه باغ پرندگان تهران بعد از برج آزادی و میلاد به یکی دیگر از سمبل های پایتخت تبدیل شده است.
این مجموعه یکی از بی نظیرترین باغ های پرندگان در ایران و چه بسا در خاورمیانه است که دارای 55 گونه پرنده بوده و تعداد آنها به 6500عدد می رسد.
اگرچه بیشتر پرندگان موجود در این مکان بسیار دیدنی، بومی ایران هستند اما پرندگان نادری از آسیا، اروپا و آفریقا در آنجا نگهداری شده و تحت نظارت 30 گروه متخصص محیط زیست، سلامت و بهداشت آنها به طور مستمر کنترل می شود.

DSC02598
در فاز اول باغ پرندگان “پرنده های آبچر” و در فاز دوم” پرنده های دشتچر” را می توان دید.

با فرارسیدن روز مادر، 36 نفر ازمددکاران و نونهالان تحت پوشش به همراه والدینشان در ساعت 8:30، بیستم فروردین 94به سمت باغ پرندگان به راه افتادند. شوق بازدید از این مکان زیبا شور و شعف زیادی را در آنها به وجود آورد. این عزیزان در کنار داشتن یک روز مفرّح، مطالب جالبی را در مورد این موجودات دوست داشتنی فراگرفتند.
این باغ با معماری پلکانی سبب می شد تا بعضی از نقاط باغ از آن بالا دیده شوند و گلهای رنگارنگ بسیار زیبا به قدری چشم نواز بودند که تا رسیدن به اولین قفس پرنده ها، همه مددکاران و مددجویان بیشتر از صدای قرقاول ها محو دیدن آنها بودند.

DSC02601
بچه ها با اشتیاق اسامی پرندگان را که در کنار قفس آنها به انگلیسی و فارسی نوشته شده بود؛ خوانده و اطلاعات مفیدی را در مورد نحوه زندگی آنها از مسئولین قفس ها و مددکاران جمع آوری می کردند.
بازی گل یا پوچ در بالای دریاچه قو، خوردن بستنی، کیک، آبمیوه و صرف نهار در آلاچیق های باغ، انرژی مضاعفی را برای آنها مهیّا نمود.

DSC02619
بازدید به یاد ماندنی از این مکان زیبا در ساعت 14 به پایان رسید. اهدای یک شاخه گل رز از طرف مدیریت محترم بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف به نونهالان، زینت بخش خاطره یک روز فراموش نشدنی از پرواز قوهای وحشی شد تا در روز مادر با بوسه بر دستان مهربان مادرشان به نمایندگی از طرف خانواده نیکوکاران شریف آن را به سمبل عشق و پاکی زندگی خود، تقدیم کنند.

نظر خودتان را ارسال کنید