خیریه نیکوکاران شریف

داستان مهر – کمپین کفش بریس

داستان مهر – کمپین کفش بریس

 این بار با دست های پر مهر شما عزیزان در موسسه نیکوکاران شریف می خواهیم کمپینی را به سرانجام برسانیم با نام کمپین کفش بریس که نتیجه اش شاد کردن دو کودکی است که روزگار تمام ناملایمتی اش را بر پاهای آنها گذاشته است! دو کودکی که از بیماری Cpرنج می برند و نمی توانند دوران شیرین کودکیشان را با جنب و جوش و بازی و شیطنت سپری کنند.

پاهایی نیازمند یاری …

سید امین پسر بچه ۱۲ ساله ای است که ماه هاست کفش بریسی که نیاز اصلی اش است خراب شده و نمی تواند راه برود، کسی که در سن کم پدرش را از دست داده و مادرش تمام رنج های زندگی را به دوش می کشد. و نازنین مریمی که فرشته کوچکی است که از زمانی که به زمین آمد نه توان تکلم دارد و نه توان راه رفتن! غم بزرگی بر دل های کوچکشان نشسته است نگذاریم در این غم بی کس و تنها بمانند…

این دو کودک، ما را در موسسه نیکوکاران شریف بر آن داشت که دست یاری به سوی شما عزیزان دراز نماییم تا با کمپین کفش بریس اینبار با عشقتان باعث و بانی راه رفتن آنها شویم و در نوروزی که در پیش است شادی کوچکی را به قلبشان و کفش بریسی را به پاهایشان هدیه دهیم.

یادمان باشد سلامتی، بزرگترین نعمتی است که در خانه های ما مهمان است و اگر روزی این مهمان از روی یکی از اعضای خانواده ما چشم بپوشد، قدر و ارزش آن را درک می کنیم…از خداوند منان، تمنا داریم این نعمت بی جایگزینش را از هیچ فردی دریغ ننماید و ما را با آن امتحان نکند.

با پیوستن به کمپین تهیه کفش بریس که توسط موسسه نیکوکاران شریف تدارک دیده شده است، دستی یاری دهنده شویم و پاهای ناتوانشان را یاری کنیم تا سهم کوچیکی از دردهای نا نوشته روزگارشان را درمان نماییم.

بیماری CP چیست؟

موسسه نیکوکاران شریف، در راستای آگاه سازی خانواده ها در مورد برخی از بیماری ها و مواردی که می تواند ندانستنش آسیب های جدی به افراد و خانواده بزند سعی دارد با بررسی برخی از بیماری های شایع در بین کودکان، خانواده ها را آگاه نماید،. نا آگاهی در هر چیز می تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد لذا، در این نوشته سعی شده است در مورد یکی از این بیماری ها که به CP معروف است به مطالبی مفید اشاره نماییم.

بیماری CP که مخفف cerebral palsy است، همان فلج مغزی که از دسته بیماری‌های ناتوان کننده مزمن سیستم موتور در کودکان می باشد و از شایع‌ترین علت ناتوانی‌های حرکتی در کودکان است .

مشکلات مادرزادی مانند عدم تکامل مغز و همچنین آسیب‌های حین تولد و بعد از تولد می تواند از دلایل اصلی بروز این ضایعه در نظر گرفته شود، تعداد کمی از مبتلایان به CP از میان نوزادان نارسی هستند که دچار آسیب‌های ایسکمکی- هیپوکسکی حین تولد می باشند، که بیشتر آسیب‌های مغزی در آنها مربوط به اولیگودندروسیت‌ها و بافت سفید مغز است. شایان ذکر است این کودکان می توانند در برخی موارد از نظر هوشی بسیار با استعداد باشند و آن بستگی به محل آسیب در مغز دارد در برخی از این بیماران فقط مشکلات جسمانی و نقص حرکتی وجود دارد و اختلال دیگری همچون مشکلات یادگیری، شنیدن، دیدن و تشنج دیده نمی شود

انواع فلج مغزی :

• فلج مغزی اسپاستیک که رایج‌ترین نوع فلج مغزی است و تقریبا ۸۰ درصد بیماران از این دسته می باشند این نوع فلج مغزی باعث سفتی عضلات و واکنش‌های اغراق‌آمیز است که راه رفتن را دشوار می کند.
• فلج مغزی دیس‌کینتیک
• فلج مغزی هیپنوتیک
• فلج مغزی آتاکسیک
• نوع ترکیبی

موسسه نیکوکاران شریف، سعی دارد با تدارک کمپینی برای دو کودک مبتلا به Cp که در دو خانواده تحت پوشش این موسسه هستند، کفش بریسی که نیاز اصلی و مبرم آنها برای راه رفتن است را به کمک شما عزیزان همیشه همراه تهیه نماید. این کودکان نیاز به یاری دارند تا بتوانند در جامعه از حداکثر توان خود استفاده نمایند و باعث دلگرمی خانوادهایشان باشند.
ما را در این حرکت دلگرم کننده یاری رسانید تا لبخندی باشیم بر دلهای پر درد این دو کودک ناتوان و یاری رسانی برای خانواده های نیازمندشان .

نظر خودتان را ارسال کنید