خیریه نیکوکاران شریف

عید قربان امسال،برای کودکان نیازمند

عید سعید قربان که تنها چند روز از ما فاصله دارد جزو اعیاد مهم مذهبی اسلام است .احتمالا همه می‌دانیم ذبح کردن دام در این روز جزو آداب مسلمانان است.

اما اکنون در روزگار دیگری هستیم.بیماری کرونا تمام کشور‌های مسلمان و غیر مسلمان را درگیر کرده است.این بیماری و شیوع آن به جدی‌ترین بحران قرن اخیر تبدیل شده است.
از طرف دیگر مشکلات معیشتی ناشی از کرونا به بخش زیادی از مردم آسیب زده است.ناپایدار بودن وضعیت اقتصادی درآمد بسیاری از خانواده‌ها را به شاخص فقر و یا حتی زیر خط فقر رسانده است.

بنابراین چه چیزی می‌تواند منطقی تر از این باشد که امسال دام قربانی نکنیم .بلکه هزینه‌ی معادل آن را صرف کمک به کودکان متعلق به خانواده های نیازمند بادا کنیم.با این روش هم در انتشار ویروس کرونا در این وانفسای خطرناک کمک نکرده‌ایم و هم عامل روزی رسان کودکان زیادی خواهیم بود.

کافیست این واقعیت را تصور کنیم که ذبح کردن در عید قربان امسال چگونه می‌تواند موجب اتشار ویروس شود و جان ده ها نفر را بگیرد .این چیزی بود که خانم شهربانو امانی هم در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران عنوان کرد.به نقل از شبکه های خبری معتبر، عضو شورای شهر تهران اذعان داشته است:

“علاوه بر تعطیل بودن مناسک حج،امسال مراکز عرضه‌ی دام هم مجهز نخواهد شد.مراسم قربان می‌تواند در قالب کمک‌های مومنانه به اشکال دیگر صورت بگیرد.” شرح کامل این خبر را می‌توانید اینجا ببینید.

 

همه می‌دانیم این تصمیم به منظور جلوگیری از تجمع و مخاطرات محل عرضه دام است.اما فراموش نکنید ذبح دام در منزل خودتان هم عاری از این مساله نیست. پس بنا بر مسولیت اجتماعی مان در مبارزه با بیماری کرونا ، نذورات خود را طور دیگری ادا کنیم .

موسسه نیکوکاران شریف ، امسال نذورات نقدی عید قربان را مختص کودکان مددجوی بی سرپرست و بد سرپرست قرار داده است . این کمپین صرف تهیه مواد پروتئینی لازم و ریزمغذی های رشد کودکان نیازمند خواهد شد .درگاه زیر به نام “عیدانه قربان”  اقدام به اهدای نذورات خود کنید . امید باقی است…