خیریه نیکوکاران شریف

گاه یک لبخند معنای تمام زندگی ست

گاه یک لبخند معنای تمام زندگی ست

جمعه 22خرداد 94 مجموعه‌ی فرهنگی ورزشی تلاش خیابان ولیعصر (عج) تهران)، از 10 صبح تا 8 شب با دستاوردهای زنان سرپرست خانوار و ایتام تحت حمایت بنیاد امور خیریه‌ی نیکوکاران شریف، میزبان صدها شهروند تهرانی بود. روزی بود که از دیدن ایتام و

هنرهای آن‌ها نورعشق از قلب تک‌تک بازدیدکنندگان ساطع می‌شد. روزی بود که همه‌ی ما یاد گرفتیم نباید اجازه دهیم رنج، بیچارگی‌ها را بیشتر کند. رنج را نباید تحمل کرد، رنج را باید درک کرد. اینجا جایی بود که ما فرصتی را برای بیداری پیدا کردیم تا بیچارگی‌ها را به نقطه‌ی آخر برسانیم. تا یادمان نرود رنج قرار است ما را بیدارتر کند نه اینکه ناامیدمان کند!

IMG_3037 IMG_3044
کاردستی‌ها و نقاشی‌هایی که با دستان هنرمند ایتام ما به نمایش گذاشته‌شده بودند نشان می‌داد که در دل بزرگ آن‌ها ماهی‌های کوچک امید در جست‌وجوی راهی برای رسیدن به اقیانوس خوشبختی ست! اقیانوسی به وسعت قلب پاک انسان‌هایی که آن روز آن‌ها را به لبخندی شیرین و نوازشی دل‌چسب میهمان کردند.

IMG_2408
بوی ترشی‌ها و غذاهای خانگی مثل دلمه و کوفته‌تبریزی که با دستان هنرمند زنان سرپرست خانوار تهیه شده بودند، همه‌ی ما را به یاد روزهای قدیم دورهم بودن می‌انداخت. به یاد روزهایی که در کنار سفره‌های کوچک خانه‌ها بوی نان و یک بشقاب سبزی تازه از باغچه‌ی حیاط کوچک خانه‌مان، عشق و محبت را بین همه‌ی ما تقسیم می‌کرد!
در غرفه‌ی کاردستی هنرمند باذوقمان اوریگامی های رنگارنگ و زیبایی را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته بود.
غرفه‌ی هنر خراش فلزات و ویترای، گالری کوچکی از تابلوهای دستان هنرمندان عزیزمان بود.
در غرفه‌ی نقاشی، طرح‌های زیبای ایتام تحت پوشش بنیاد روی تخته شاسی‌ها زینت‌بخش سالن نیلوفر بود.
زیورآلات پارچه‌ای، فلزی و سنگی رنگارنگ از غرفه‌های پربازدید “جشن ارمغان شریف” بودند.
در کنار همه‌ی این هنرهای بسیار زیبا، کوسن‌های مخملی (با الیاف طبیعی ضد حساسیت)، صنایع چوبی (جاکلیدی، جا قرآنی، جای قاشق و چنگال، قاب عکس)، کتاب‌های گروه کودک به نام دبستانک و کیف‌های قلاب‌بافی، مانتوهای تابستانی، وسایل تزئینی چرمی، گلها و گیاهان آپارتمانی بسیار چشم‌نواز بودند.

IMG_2538
هنرمندان و ستارگان عرصه‌ی موسیقی، سینما، تلویزیون و مطبوعات، گروه موسیقی ارشان، گروه موسیقی قرآن و معارف اسلامی و ورزشکاران محبوبمان با قدوم پربرکتشان جشن ارمغان شریف را به خاطره‌ی شبی فراموش‌نشدنی مبدل نمودند.
خانم‌ها لادن طباطبایی، تینا آخوند تبار، شهرزاد عبدالمجید و آقایان رضا بنفشه خواه، فضل اله احمدی، سیامک اشعریون، بیوک میرزایی، فخاری، محمدرضا نوروزی، محمدمهدی جانبازی، علیرضا ایروانی، شهرام زندی، فرید کتابچی، رضا صنعتگر، مصطفی یگانه، محمد عیوضی، بهزاد خداویسی، کسری ذوالفقاری، علی واعظی پور و ورزشکار محبوب تیم ملی فوتبال جناب آقای مهدی فنونی زاده و … برخی از بازدیدکنندگان نازنین ما بودند.

IMG_3328
روز 22 خرداد در میان غوغای حضور میهمانان و بازدیدکنندگان، اجرای زنده‌ی موسیقی و اشعار کودکانه، لبخند نه‌تنها برای ایتام خانواده‌ی نیکوکاران شریف بلکه برای تمام شهروندان تهرانی و حامیان، معنای زندگی داشت! زیرا آرزوهای زیادی در ایستگاه آرزوها برآورده شد …
در پایان جشن مبلغی به عنوان هدیه برای قدردانی از هنرنمایی بچه های تحت حمایت بنیاد اهدا شد تا آنها ضمن درآمدزایی لذت کسب درآمد و مفید بودن را حس کنند.

برای دیدن تصاویر بیشتر مراسم کلیک کنید

نظر خودتان را ارسال کنید