خیریه نیکوکاران شریف

خداحافظی مددجویان با ماه رمضان در “یادمان شهدای هفتم تیر”

خداحافظی مددجویان با ماه رمضان در “یادمان شهدای هفتم تیر”

در زیر آسمان تاریک و پر ستاره، در میان هیاهو و شلوغی شهر، در شبی که بوی عید سختی یک ماه روزه‌داری را به خاطره‌ای دل‌انگیز و شیرین مبدل می‌کرد در گوشه‌ای از شهر تهران ضیافتی بر پا بود؛ ضیافتی با بوی عید با آخرین افطار در ماه رمضان سال ۱۳۹۵!

مجموعۀ یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) واقع بر میدان بهارستان، روز دوشنبه ۱۵ تیر ماه، میزبان مددجویان روزه‌دار بنیاد خیریه نیکوکاران شریف بود. مجموعه‌ای که در سال ۱۳۹۱ در محل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به بهره‌برداری رسیده و هدفش حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال ارزش‌های والای انقلاب اسلامی از نسل مبعوث به نسل وارث است.

آن شب فرصت بسیار مغتنمی بود تا مددجویان قبل رؤیت ماه نو (ماه شوال) روی ماه یک‌دیگر را ببینند و از غرفه‌های سفال‌گری، شیشه‌گری، معارف، بازی و سرگرمی، زیورآلات و … “یادمان شهدای هفتم تیر” بازدید کنند و ضمن یک دورهمی گرم و صمیمی روزۀ خود را افطار نمایند.

مددجویان

دختران و پسران کوچکی که گرفتن روزۀ کله گنجشکی را برای اولین بار تجربه می‌کردند پس از ساعاتی گشت‌و‌گذار، بازی و شادی در محوطۀ آن‌جا همراه مادرانشان پای میزهای “رستوران سرچشمه” که با نان و پنیر، زولبیا و بامیه، چای، خرما، سوپ، شام و نوشیدنی‌های خوشمزه برای پذیرایی از این عزیزان آماده شده بودند؛ نشستند و ضمن دعاهای خالصانه به درگاه خدا در فضایی معنوی روزۀ خود را افطار کردند.

تعدادی از پرسنل بنیاد که در این افطاری کنار دوستان مددجو بودند پس از دیداری که بعد از مدتی نه چندان دراز، تازه شده بود با یک‌دیگر خداحافظی کردند؛ در حالی‌که فرارسیدن عید سعید فطر را پیشاپیش به یک‎دیگر تبریک می‌گفتند!