خیریه نیکوکاران شریف

برگزاری جلسات مشاوره برای دستیابی به سلامت روانی زنان و کودکان

برگزاری جلسات مشاوره برای دستیابی به سلامت روانی زنان و کودکان

در پی ارتقای سلامت روانی مددجویان زن سرپرست خانوار که دیر زمانیست یکی از دغدغه های مدیر محترم بنیاد است در اولین روز ماه محرم، مددجویان خانواده بزرگ نیکوکاران شریف به همراه جمعی از پرسنل واحد مددکاری طی نشستی با یکی از مشاوران به پرسش و پاسخ های روان شناسی پرداختند.

در طول این جلسه مشاور گرانقدر با ارائه راهکارهای کارآمد در صدد حل مشکلات این عزیزان برآمد. دوستان مددجویی که میهمان این گردهمایی بودند علاوه بر مطرح نمودن مشکلات خود، در پاره ای از موارد راه حل های پیشنهادی خود را برای کمک به رفتار درمانی شرکت کنندگان ارائه نمودند.

وی پرهیز از سرزنش، یادآوری محسنات و موفقیت فرزندان، به کار بردن جملات کوتاه و پرمعنا، حفظ خونسردی و انتخاب زمان مناسب را مقدمه ای برای مطرح نمودن مشکلات رفتاری فرزندان عنوان کرد.

بنا به اظهارات ایشان با قلقلک احساس بچه ها، اعتماد متقابل، دوستی با آنها و پرهیز از جملات دستوری می توان فرزندان حرف شنو و کم توقعی را تربیت کرد. فرزندانی که مشاوران خوبی برای والدین خود باشند. اگر چه هر فردی دارای شخصیتی ثابت است اما آموزه های پدر و مادر بی تاثیر در تغییر این شخصیت نخواهند بود.

در پایان این پرسش و پاسخ به مادران توصیه شد به بنیه جسمانی و سلامت روحی خود بهای بیشتری داده و با حفظ آرامش روحی و کنترل عصبانیت، بودن خود را در کنار خانواده بیش از گذشته پررنگ تر کنند تا همه اعضا در کنار یکدیگر نظاره گر قشنگی های زندگی باشند و یادشان نرود برای ایجاد تغییر ابتدا باید خودشان را تغییر دهند تا بتوانند دیگران را تغییر بدهند.

این گردهمایی بسیار باارزش که از ساعت 10 الی 12 در دفتر بنیاد برگزار شد مورد استقبال پرشور مددجویان واقع شد. بنا به درخواست مددجویان، برگزاری این جلسات به طور دوره ای ادامه خواهد داشت.

نظر خودتان را ارسال کنید