خیریه نیکوکاران شریف

“جشن مهربانان” میزبان شهروندان تهرانی می شود

“جشن مهربانان” میزبان شهروندان تهرانی می شود

در آخرین روزهای تابستان که همه جا رنگ و بوی پاییز گرفته بود؛ باغبان پارک، غرق در رویای زندگی خود برگهای خشکیده ای را که روی زمین آرمیده بودند، آرام آرام جارو می کرد و خواب ناز را از چشمان آنها می ربود.کمی آن طرف تر، در همان نزدیکی بر و بچّه های بنیاد خیریه نیکوکاران شریف در حال چیدن دکور برنامه “جشن مهربانان” بودند؛ جشنی که قرار بود برای چند شب متوالی قشنگ ترین و هیجان انگیزترین لحظات را به خاطره ای شیرین و ماندگار تبدیل کند!

بنیاد خیریه نیکوکاران شریف با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و فرارسیدن هفته دفاع مقدّس اقدام به برگزاری “جشن مهربانان ” نمود. این جشن با رویکرد حمایت از ایتام و خانواده های نیازمند، در بوستان هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر(منطقه ۶ شهرداری تهران) بر پا شد. در این جشن باشکوه که به مدّت سه شب متوالی، از سی ام شهریور تا یکم مهرماه ۱۳۹۳، برگزار شد، عدّه زیادی از شهروندان حضور یافتند.
پخش زنده موسیقی، اجرای مسابقات متنوّع و هیجان انگیز برای گروههای سنّی کودک و بزرگسال، تردستی، نمایش شاد و جذّاب برای بچّه ها، تقلید صدا و … برای ساعاتی خنده و شادمانی را میهمان چهره های خسته حضّار نمودند.
خواننده محبوب کشورمان، جناب آقای علی محمدی با اجرای پرشور و پررنگ خود لحظات بسیار شادی را برای مخاطبان رقم زد. به موازات این اجرای به یاد ماندنی، هنر نمایی گروه هنری ساوالان و جوانان هنرمندی که در عرصه تئاتر فعّالیّت می کنند با استقبال بسیار گرم تماشاگران روبرو شد.
در بخش گلریزان، چند تابلو نقّاشی برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به ایتام و نیازمندان به بالاترین پیشنهاد فروخته شد.
در این جشن رویایی، اهمّ فعّالیّت های بنیاد از جمله اهدای سبد کالا و لوازم التحریر، برگزاری سفرهای زیارتی، پرداخت مستمرّی ماهیانه و بازسازی و مرمّت منزل چند تن از مددجویان در منطقه پیشوای ورامین و روستای زوّاره ور جهت آشنایی هرچه بیشتر هموطنان با این بنیاد خیریه بیان شد.

DSC02585 DSC02745   DSC02746DSC02933DSC02667

در میان بوی دل انگیز طبخ نان، شیرینی و غذاهای سنّتی که در جشنواره غذایی بوستان هنرمندان شرکت کرده بودند؛ استقبال بسیار گرم و صمیمی شهروندان که به جمع خانواده بزرگ حامیان بنیاد خیریه نیکوکاران شریف پیوسته بودند، بیش از پیش باعث دلگرمی تمام بر و بچّه های این بنیاد شد.

تقارن برپایی “جشن مهربانان” با هفته دفاع مقدّس فرصتی را فراهم آورد تا به خود یادآوری کنیم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا معنا بخش اهدافمان و روشنگر مسئولیّت مان نسبت به جامعه است. از این رو در این مراسم که با همّت شهرداری منطقه ۶ تهران برگزار شده بود؛ به پاس قدردانی از دلاوریهای مردان بزرگی که برای دفاع از مرزها و ناموس این کشور جان خود را فدا کردند؛ از خانواده های محترم شهید سرهنگ علی رمضانی، شهید مهدی رمضانی، شهید امیر تشت زرّین، شهید احمد رضا محمودی شاکر و شهید جعفری تجلیل بعمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به این عزیزان اهدا شد.

جناب آقای افتخاری نیا، دبیر شورایاری محلّه و جناب آقای پیمان زوّاره، جوان ورزشکار و هنرمندی که مدیر محله ایرانشهر است و همین طور سرکار خانم جرجانی در حوزه رفاه و معاونت اجرایی در امور بانوان، سرکار خانم امین علی، جناب آقای مهندس رفیعا از مدیران جهادی که زحمات زیادی را برای خانه هنرمندان متقبّل می شوند و همچنین آقای محسنی عزیز و جناب آقای مهندس فرجی در این جشن حضور یافتند و از زحمات بی شائبه آنها قدر دانی بعمل آمد.

در این سه شب رویایی، بنیاد خیریه نیکوکاران شریف تمام توان خود را به کار گرفت تا با ایجاد فضایی شاد و عارفانه به همه ثابت کند مهم نیست که ما انسان ها روی صحنه باشیم یا در پشت صحنه؛ مهم این است که در مسیر تلاش و زندگی به برکت نام و یاد خدای بی منّت و مهربان گام های بلندی را برای اهدافی ارزشمند برداریم!

و همچنین برای معنابخشیدن به واژه هایی همچون مهربانی، ایثار، محبّت، دستگیری از نیازمندان و ایتام و…

و این تنها رمز بقای انسانیّت است.

نظر خودتان را ارسال کنید