خیریه نیکوکاران شریف

یک روز خاطره‌انگیز با بچّه‌های بنیاد در دامنه کوه‌های کرکس

یک روز خاطره‌انگیز با بچّه‌های بنیاد در دامنه کوه‌های کرکس

در آستانه‌ی فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، تعدادی از مددکاران و کارکنان به همراه مدیریت محترم بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف، باروبندیل سفر را به‌سوی شهر نیاسر کاشان بستند تا در یک روز خاطره‌انگیز در فضایی آکنده از عطر گل محمدی و گلاب به‌ دور از مشغله‌های کاری چند ساعتی از دورهم بودن لذّت ببرند.

ساعت 8 صبح روز جمعه (یازدهم اردیبهشت 94)، دو دستگاه اتوبوس اختصاصی در مقابل دفتر بنیاد در انتظار مسافران ایستاده بود. مقدّمات سفر که با درایت و زحمات بخش مشارکت‌های مردمی از چندی پیش فراهم شده بود، با سوار شدن بچّه‌های بنیاد نویدبخش سفری کوتاه اما به‌یادماندنی بود. سفری که ضمن شستن غبار خستگی کار، پیام آور انرژی مضاعفی بود که بعد از آن وارد شریان کار و تلاشی دوباره می‌شد.

مسافران ساعتی پس از حرکت اتوبوس بعد از صرف صبحانه‌ای که تدارک دیده‌ شده بود به گفتگو و شادی پرداختند. اعضای این خانواده صمیمی در کنار یکدیگر بدون اینکه متوجّه باشند پیوند دوستی و اتحادشان را محکم‌تر می‌کردند!

DSC02802

با گذشتن از جاده‌های درازی که همچون مار خوش‌ خطّ ‌وخالی در وسط طبیعت دراز کشیده بودند؛ همگی ظهر به نیاسر کاشان رسیدند. شهر گلاب و عرقیات. شهری در دامنه کوه‌های کرکس که با گلاب و استقبال گرم و صمیمی شهروندانش از میهمانان پذیرایی می‌شد.

باغ گردو همچنان به انتظار میزبانی نشسته بود. با ورود مسافران و پهن شدن زیراندازها بچّه ها یکی پس از دیگری باروبندیل سفر را روی آن پهن کردند و دقایقی بعد، با میل نمودن نهار به استراحت پرداختند.

پس از اندکی تجدید قوا، بچّه های بنیاد که هرلحظه سرشار از انرژی بودند بار دیگر بند کفش‌ها را به ‌قصد دیدن آبشار زیبای نیاسر و غار رئیس بستند.

صدای جوشش آبشاری که خود زائیده چشمه اسکندریه است، سرمستی و شعف را وارد تاروپود هر شنونده‌ای کرده و با خزه‌هایی که در بستر مسیر آن روییده بودند صحنه‌ای خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی برای هر بیننده‌ای به ارمغان می آورد و تمام تاریخ و قدمت این شهر قدیمی را رقم می‌زد.

در نزدیکی صدای شرشر آب آبشار، غار تاریخی رئیس و لایه‌های کهن زیرین آن، چهارطاقی ( آتشکده) ساسانی، یکی دیگر از مکان‌های جذّابی بود که خانواده نیکوکاران شریف از آن دیدن کردند. غار رئیس در 30 کیلومتری شمال‌غربی کاشان در پای کوه نسبتاً مرتفعی از ارتفاعات نیاسر، یکی از غارهای مصنوعی ایران است که برای اهداف مذهبی و انجام مراسم عبادی خاصّی ساخته‌شده است. این غار که اهالی نیاسر آن را غار تالار یا رئیس می‌نامند به‌طور کامل توسط بشر ساخته‌شده و یکی از عجایب آثار باستانی محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که این غار تا مدّت‌ها ناشناخته بود در هیچ‌یک از متون قدیمی و اسناد تاریخی به آن اشاره‌ای نشده است.

همچنین قنات های پرآب و درختان کهن‌سال و بسیار بلند، داستان آداب‌ و رسوم جالب این شهر یعنی قربانی کردن گاو زرد در عید قربان و شستن خون آن در چشمه را میان دلشان جای‌ داده بودند!

7522

پس از گشت‌وگذار و خرید، با غروب خورشید آش رشته بسیار خوشمزه‌ای که بچّه های بنیاد آن را پخته بودند در وسط باغ گردو نوش جان شد.
بعد از خوردن آش در کنار شادی و شیطنت بچّه های بنیاد پس از اجرای مسابقه ای جذّاب، یک عدد ربع‌سکه بهار آزادی از طرف مدیریت محترم بنیاد به برنده مسابقه اهدا شد.

آفتاب در حال غروب بود. با جمع‌آوری بارو بنه سفر همگی به سمت اتوبوس به راه افتادند. همه‌جا را صدای خنده و شادی بچّه های بنیاد پرکرده بود. شیشه های مملو از گلاب و عرقیات، سوغاتی های خوش بویی بودند که کسی از آن‌ها بی نصیب نمانده بود. این اردوی یک روزه که با ایّام گلاب گیری مقارن شده بود یکی از سفرهای بسیار خاطره انگیزی بود که هرگز فراموش نخواهد شد.

در پایان این سفر شیرین مدیریت محترم با پرداخت کل هزینه سفر اعلام کرد: «پس‌ازاین با برگزاری چنین اردوهایی ضمن تجدید انرژی، رشته اتحاد و همبستگی را در میان تک‌تک اعضای خانواده بزرگ نیکوکاران شریف محکم‌تر خواهیم کرد.»

نظر خودتان را ارسال کنید