خیریه نیکوکاران شریف

گلریزان آزادی در آستانه اربعین

گلریزان آزادی در آستانه اربعین

در آستانه اربعین حسینی و با همت خیرین همیشه همراه جوان سرپرست خانوار که بعلت بدهی مالی 41 میلیون تومانی به زندان افتاده بود آزاد شد .

آزادی

علی 32 ساله مجرد و سرپرست خانواده است . پدری سالخورده دارد که دو عمل جراحی قلب را از سر گذرانده و به علت ناتوانی خانه نشین شده است . خانه ای که حتی از خودشان نیست و به ناچار در منزل پدری مادر علی سکونت کرده اند . بار مسؤولیت علی دو برابر بود چرا که هم پدر و مادر خود را باید تامین می کرد و هم پدر و مادر سالخورده مادرش را ؛ به هر دری زد تا بتواند کاری را انجام دهد چرا که معتقد بود کار سالم جوهره مرد است. اما درهای بسته ، روز ها در پس روزها شرایط زندگی را برایشان سخت می کرد و اینجا بود که به ناچار و برای پوشش هزینه های سرسام آور زندگی عزیزانش با پذیرش خطر وارد یک مشارکت کاری شود . تجربه ای تلخ که به شکست انجامید و سرنوشت او پشت میله های زندان خاتمه یافت .
صبح امروز چهار زن و مرد سالخورده که چشمشان به دستان فرزند برومندشان بود و با بیماری های طاقت فرسا و نبود مواد اولیه زندگی دست و پنجه نرم می کردند با لطف حضرت حق و همراهی یکایک مشارکت گنندگان خیر در پویش گلریزانی که از سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) آغاز شده بود چشمشان به دیدار مجدد علی روشن شد.
دکتر شیوا محمدی نیک مدیرعامل و بنیانگذار بنیاد نیکوکاران شریف در مصاحبه با خبرنگار رادیو شریف گفت : یکی از مهمترین برنامه های بنیاد ، حمایت و توانمندسازی خانواده هایی است که سرپرست خانواده به دلایل وقوع جرایم غیر عمد در زندان بسر می برد.
در مسیر پوشش هزینه های مرتبط با آزاد سازی زندانیان مالی ، برگزاری پویش های گلریزان ، یکی از مهمترین رویدادهایی است که در دستور کار برای اطلاع رسانی عمومی و کسب حمایت خیرین محترم در جهت حل مشکل این طبقه از جامعه است .
محمدی نیک در پایان از حامیان این نهاد مردمی در انجام این فرآیندهای انسان دوستانه و خداپسندانه قدردانی کرد و افزود : همه هویت معنوی این بنیاد وابسته به حضور مؤثر یکایک مردان و زنانی است که همیشه فصل های جدیدی از ایثار و یاری به نیازمندان واقعی را رقم می زنند و ما مفتخر به خدمتگزاری آنها هستیم که هماره شانه به شانه ما حرکت کرده اند .

نظر خودتان را ارسال کنید