خیریه نیکوکاران شریف
english

کرمانشاه و دیدگان منتظر مردم زلزله زده اش به زندگی عادی

کرمانشاه و دیدگان منتظر مردم زلزله زده اش به زندگی عادی

 حادثه دلخراشی که در سال 96 برای کرمانشاه رخ داد همانطور که زمین کرمانشاه را لرزاند قلب همه ما را به لرزه در آورد. ولی خوشبختانه با وجود دردی که در اثر از دست دادن بسیاری از هم وطنانمان در سینه داشتیم، مردم نیکوکار کشورمان به یاری بازماندگان زلزله شتافتند و در راستای بهبود شرایط زندگی این عزیزان از هیچ کمکی دریغ نکردند. در شرایطی که هموطنان عزیزمان در کرمانشاه در چادر سکونت داشتند حامیان محترم موسسه خیریه نیکوکاران شریف از هیچ کمکی برای تهیه کانکس های مناسب برای اسکان بهتر زلزله زدگان دریغ نکردند. مفتخریم که بگوییم با همکاری خیّرین عزیز موسسه خیریه نیکوکاران شریف توانستیم تا حدودی مرهمی بر زخم زلزله زدگانی که در سوگ عزیزانشان نشسته بودند شویم و وظیفه خودمان را در کمک به این عزیزان به بهترین شکل به انجام برسانیم. اما آنچه که مشخص است این است که مشکلات این عزیزان همچنان ادامه دارد و یاری رساندن مستمر برای بهبود شرایط آن ها از مسئولیت های اجتماعی ماست.

 

 

زلزله با کرمانشاه چه کرده است؟

همه می دانیم که عواقب زلزله تا مدت ها گریبان گیر عزیزانی است که گرفتار آن شده اند. مردم کرمانشاه این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و در شرایط سختی زندگی می کنند و همچنان به کمک ما نیاز دارند تا بتوانند هرچه سریع تر به روال عادی زندگی شان بازگردند.

تعدادی از مشکلاتی که این روزها زندگی این عزیزان را مختل کرده است عبارتند از:

  • سکونت کمپی

در شرایطی که افراد مجبور به سکونت در چادر و کانکس هستند و عملا محدوده چندان مشخصی برای هر خانواده وجود ندارد بسیاری از بانوان به سختی می توانند با این شرایط و در کنار افراد نا محرم زندگی کنند.

سکونت کمپی زلزله زدگان کرمانشاه

  • مشکلات اقتصادی

در شرایطی که مردم عزیز خطه ی کرمانشاه از داشتن سقفی روی سر خود محروم هستند، عدم وجود شغلی برای کسب درآمد دردی به همه دردهای این عزیزان می افزاید و مسائل مالی آن ها را در تهیه مواد غذایی هم محدود می کند.

  • عدم وجود امکانات پزشکی

همانگونه که همه می دانیم زندگی در چادر و کانکس بسیار سخت است و فضای کوچک آنها باعث می شود افراد بسیاری از وسایل خود اعم از وسایل آشپزخانه را در محیط آلوده ی بیرون از چادر و کانکس قرار دهند و به دلیل اینکه وسایل آشپزخانه این عزیزان اغلب فلزی هستند در معرض باران زنگ میزنند و عامل بسیاری از بیماری ها می شوند. و متاسفانه در چنین شرایطی امکانات پزشکی مناسبی برای درمان بیماری هایی که در اثر عدم وجود شرایط بهداشتی به وجود می آیند وجود ندارد.

عدم وجود امکانات پزشکی زلزله زدگان کرمانشاه

  • عدم وجود امکانات آموزشی

در شرایطی که کودکان به سر میبرند همه مشکلات اقتصادی و بهداشتی را که نادیده بگیریم مسئله مهم تری وجود دارد که آن هم مسئله آموزش و تحصیلات آنان است و در صورتی که امکانات آموزشی مناسب در اختیارشان قرار نگیرد می تواند آینده این کودکان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و آن ها را مدت ها از زندگی عقب بیاندازد.

  • مشکلات اجتماعی

مهم تر از همه مسائل و مشکلاتی که مردم زلزله زده با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که بسیاری از آن ها توان تحمل این شرایط را نداشته و دست به خودکشی و حتی کشتن همسر و فرزندان خود می کنند تا احساس شرمندگی نزد خانواده خود را از بین ببرند. واین می تواند عواقب بسیار بدی برای آینده زندگی اجتماعی افرادی که این موارد را از نزدیک می بینند داشته باشد.

  • نبود امکانات سرمایشی در گرمای تابستان

علاوه بر وجود تمام این مشکلاتی که وجود دارد با نزدیک شدن به فصل تابستان و بالا رفتن دما یکی از دغدغه های جدید مردم زلزله زده کرمانشاه چگونگی مواجه شدن با گرمای تابستان بدون داشتن هیچ گونه وسیله سرمایشی است.

 

 

وظیفه ما در این شرایط چیست؟

ما در بنیاد خیریه نیکوکاران شریف، رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده کرمانشاه را از وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود می دانیم و برای بهبود شرایط این عزیزان هر آنچه در توان داشته باشیم انجام میدهیم. در این راستا، نتیجه بخشی بهتر در گرو کمک و همراهی شما عزیزان می باشد.

برای سهیم شدن در این اقدام خداپسندانه می توانید کمک های نقدی خود را از طریق دکمه زیر به صورت آنلاین واریز نمایید.

 حمایت میکنم

نظر خودتان را ارسال کنید