خیریه نیکوکاران شریف

بازگشت کاروان نیکوکاران شریف از سرزمین عشق و آزادگی (کربلای معلی)

بازگشت کاروان نیکوکاران شریف از سرزمین عشق و آزادگی (کربلای معلی)

۱۴ اردیبهشت ۹۵، روز اعزام کاروان زیارتی خانواده بزرگ نیکوکاران شریف به کربلای معلی بود. سفر به دیار آزادگان تاریخ؛ جایی که هر نقطه از خاکش عطر و بوی شجاعت می‌داد.
این سفر برای آنان که پاک‌ترین احساسات خود را ره‌توشه اولین تجربه سفر به این مکان مقدس می‌نمودند؛ طعم دیگری داشت.
طعمی از جنس همان آب‌های گوارایی که در بهشت جاریست! تا در خُنکای آن جسم و روح خسته خود را جلای تازه‌ای دهند.
جمع کثیری از مددجویان، مددکاران و پرسنل به همراه مدیرعامل بنیاد خیریه نیکوکاران شریف، سرکار خانم دکتر شیوا محمدی‌نیک، ۸صبح سه‌شنبه با پرواز به نجف اشرف فصل به‌یاد‌ماندنی دیگری را آغاز کردند. ۲ ساعت بعد، پس ازترک هواپیما در فرودگاه نجف همگی به سمت مسجد حنانه و سپس مسجد سهله به راه افتادند. در این اماکن مقدس ضمن زیارت مقام‌ها و چند تن از امامان، اعمال مخصوص به آنها را به جای آوردند و این در حالی بود که زیارت صحن مبارک امیرالمؤمنان و قرائت زیارت‌نامه آن‌هم برای اولین بار غوغای عجیبی را در دل‌ها بر پا کرده بود! همه زائران به خود می‌بالیدند که اینک میهمان قوی‌ترین مرد تاریخ هستند.
روز دوم با حرکت به سوی کوفه و مستقر شدن در آن اعمال مخصوص به آنجا انجام شد. نیکوکاران با زیارت محل سجده‌گاه علی (ع)، سرمست از عطر خاطره نیایش او که از قرن‌ها پیش در آن فضا پیچیده بود، برگ‌های زرین تاریخ شجاعت و یتیم‌نوازی او را با ترنّم بارش اشک ورق می‌زدند. بعد از زیارت مسجد کوفه همگی برای خرید سوغاتی روانه بازار شدند. عصر همان روز طعم شیرین زیارت امام علی (ع) و قرائت مجدد زیارت‌نامه تا حد زیادی بی‌قراری زائران را به آرامشی دلچسب مبدل نموده بود!
روز سوم،۹ صبح با حرکت به سوی کربلا، سفر به سرزمین آزادگی آغاز شد. نیکوکاران در دشت کربلا با اشک‌های لرزان خود گذشته‌های خیلی دور را ورق می‌زدند و روز بزرگ عاشورا را؛ همان روزی که امام حسین‌ تشنه لب‌شان با هزاران زخم تیر و نیزه و شمشیر و سنگ، ناجوانمردانه به شهادت رسید. عصر همان روز با حضور در بین‌الحرمین (حرم حضرت ابوالفضل و امام حسین علیه السلام) و تل زینبیه، به یاد حضرت زینب به دعا و نیایش پرداختند و زیارت‌های مخصوص آنجا را به جای آوردند.
اعضای خانواده بزرگ نیکوکاران شریف ۳ بامداد روز چهارم قرار حرکت به سوی کاظمین را گذاشتند. در بین را در سکوتی دل‌انگیز حرم طفلان مسلم‌بن‌عقیل و قبور متبرک مختار ثقفی و میثم تمار را زیارت نموده و ۱۰ صبح با ورود به کاظمین به زیارت قبور متبرک حضرت امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) مشغول شدند. در ادامه این سفر زیارتی، زائران با ورود به خیمه‌گاه و جایگاه دست‌های بریده حضرت ابوالفضل، جان و دل‌شان را از آن فضا متبرک نمودند.

کربلا
روز پنجم، روز وداع با ائمه اطهار فرارسید. روزی که با بازگشت به ایران کوچه‌های خاموش کربلا، نخل‌ها و چاه‌ها را به یاد نان جوی علی (ع) و یتیم نوازی‌اش و سر بریده حسین (ع) در ذهن زائران برای همیشه حک شد.
در طول مدت سفر، همه مددجویان و مددکاران میهمان بنیاد خیریه نیکوکاران شریف بودند و اسکان در یکی از بهترین هتل‌ها و پذیرایی مفصل در طول شبانه‌روز موجب شد تا همه دوستان از این سفر خاطره‌انگیز لذت فراوانی ببرند.
۱۸ اردیبهشت با بازگشت زائران به تهران در ساعت ۱۸ خانواده‌هایی که با دسته‌های گل به استقبال عزیزانشان آمده بودند ضمن تبریک به آنها، با شور و شعفی فراموش‌نشدنی عزیزان‌شان را به خانه‌هایشان بردند.
هدف از این اردوی زیارتی ارتقای سطح فرهنگی افراد، نزدیکی بیشتر به خدای متعال و بندگان خاص او بود تا زائران ضمن نایب‌الزیاره بودن از طرف دوستان و بستگان خود، رابطه عاطفی‌شان را با ائمه اطهار محکم‌تر کند و با شستشوی غبار روحی، خود را برای پیکار در صحنه سخت زندگی آماده‌تر کنند.
بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف با در نظر گرفتن بهترین امکانات ایاب و ذهاب و پذیرایی برای مددجویان تحت پوشش آن‌هم به صورت کاملاً رایگان، امیدوار است قدمی کوچک ولی مهم در کمک‌های معنوی به این عزیزان بردارد.
در پایان با نظرسنجی انجام‌شده، مددجویان نهایت رضایت‌مندی خود را از این اردوی چند روزه، اعلام کردند و نیز بهر‌مندی از نیروی شگرفی که آنها را در خط کشیدن به تمام ناامیدی‌ها یاری می‌کرد!

“زیارتتان قبول حق”

نظر خودتان را ارسال کنید