خیریه نیکوکاران شریف
english

پرداخت فطریه آنلاین برای کمک به زنان و کودکان بدسرپرست

پرداخت فطریه آنلاین برای کمک به زنان و کودکان بدسرپرست

ماه رمضان از این رو ماه میهمانی خداوند خوانده می شود که در این ماه افراد نیازمند از طرف سایر افراد بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و خداوند بسیار به امر کمک به نیازمندان در این ماه بسیار توصیه نموده است و می توان اینگونه برداشت کرد که خداوند از طریق بندگان توانمند خود نیازمندان را اطعام می نماید و نیازمندان در این ماه میهمان خدا هستند. از جمله کار هایی که می توان برای کمک به نیازمندان در ماه رمضان انجام داد پرداخت فطریه به این عزیزان است.

پرداخت فطریه بر چه کسانی واجب است؟

زکات فطره یکی از فروع دین اسلام است که فلسفه آن کمک به نیازمندان بعد از یک ماه راز و نیاز با خداوند می باشد و به نوعی پرداخت فطریه موجب قبولی و کامل شدن ثواب روزه گیرنده است. پرداخت فطریه برای تمامی افراد بالغی که در سلامت کامل عقلی باشند و از نظر مالی به دیگری نیازمند نباشند واجب است و فرد موظف است زکات فطره را مطابق میزان مشخص شده کالا و یا وجه نقد معادل آن توسط مراجع تقلید برای خود و افراد تحت تکفلش بپردازد.

پرداخت فطریه برای کمک به چه کسانی است؟

در رابطه با اینکه پرداخت فطریه برای کمک به چه افرادی است، احکام و فتوا های مختلفی ذکر شده است. بسیاری از مراجع ذکر کرده اند که زکات باید به دست فقرا و نیازمندان شیعه و در شرایط خاص، سایر افراد نیازمند مسلمان برسد. بعضی از مراجع هم معتقدند که پرداخت فطریه می تواند به افراد مسلمان زلزله زده هم پرداخت شود. در ارتباط با جزئیات پرداخت فطریه می توان به نظرات مراجع تقلید مراجعه نمود.

پرداخت فطریه چه زمانی باید انجام شود؟

زمان مشخص شده برای پرداخت فطریه از غروب آفتاب شب قبل از عید فطر تا ظهر روز عید می باشد و در صورتی که در این زمان شخص موفق به شناسایی یک فرد نیازمند نباشد می تواند تا زمانی که فرد نیازمند را شناسایی کند مبلغ آن را کنار بگذارد. البته می توان مبلغ زکات فطره را به موسسات خیریه اهدا کرد و از طریق آن به فقرا کمک کرد. موسسات خیریه با شناسایی تعداد زیادی از افراد نیازمند و تحت پوشش می توانند مبالغ زکات فطره را به طور مناسب برای کمک به آن ها مصرف کنند.

راه های پرداخت فطریه

برای پرداخت فطریه می توان مستقیما فرد نیازمند را شناسایی نمود و به وی مبلغ فطریه را اهدا کرد. آنچه که مشخص است افراد نیازمند از رویارویی مستقیم با فرد کمک کننده خجالت زده می شوند. از این رو بهتر است از طریق موسسات مورد اعتمادی که برای کمک به نیازمندان راه اندازی شده اند فطریه های خود را به فقرا رساند. موسسه خیریه نیکوکاران شریف نیز با هدف بهبود وضعیت زندگی نیازمندانی که غالبا زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست هستند راه اندازی شده است و افراد می توانند برای پرداخت فطریه های خود به این دسته از نیازمندان از طریق این موسسه و به صورت آنلاین اقدام نمایند.

همچنین نیکوکاران عزیز می توانند سایر کمک های خود برای حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست را از طریق کلیک بر دکمه «پرداخت فطریه» به دست این عزیزان برسانند.

مرجع تقلید فطریه قوت قالب گندم فطریه قوت قالب برنج کفاره هر روز غیرعمد/عمد
حضرت آیت الله خامنه ای 600.000 ریال 2.400.000 ريال 120.000 ريال
حضرت آیت الله مکارم شیرازی 600.000 ریال 2.400.000 ريال 120.000 / 7.200.000 ريال
حضرت آیت الله نوری همدانی 600.000 ریال 2.400.000 ريال
حضرت ایت الله جوادی آملی 600.000 ریال 2.400.000 ريال 120.000 / 7.200.000 ريال
حضرت آیت الله سیستانی 600.000 ریال 3.600.000 ريال

مبالغ فطریه و کفاره ماه مبارک رمضان 1444- اردیبهشت 1402

واریز فطریه و کفاره

نظر خودتان را ارسال کنید

  1. استند گفت:

    خیلی ممنونم از مطلب مفید شما…