خیریه نیکوکاران شریف

مددجویان دوقلو برای ادای نذر مادر، زائر حضرت معصومه (س) شدند.

مددجویان دوقلو برای ادای نذر مادر، زائر حضرت معصومه (س) شدند.

در بیست‌و‌سومین روز از دی ماه سال ۹۵ و همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت حضرت معصومه (س) بار دیگر خبر خوش سفر به شهر مقدس قم و مسجد جمکران شور و شوق تازه‌ای در بین مددجویان و مددکاران بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف به وجود آورد.

حلاوت زیارت برای ایتام و زنان بی‌سرپرست و نیز بانوان سرپرست خانواری که برای چندمین بار ضریح مقدس خواهر غریب الغربا را در فضایی عطرآگین و معنوی زیارت می‌کردند، متفاوت‌تر از طعم زیارت برای معصومه و پریا بود. اینها دوقلوهای هشت‌ساله و دوست‌داشتنی بودند که برای اولین‌بار در یک اردوی زیارتی قدم در صحن مقدس حضرت معصومه (س) می‌گذاشتند!

مادر این دختران دوقلو و زیبا طی گفت‌و‌گویی کوتاه و صمیمی بیان کرد: «هشت سال پیش در دوران بارداری‌ام پزشکانی که تحت نظرشان بودم، اعلام کردند بنا‌به وضعیتی که دارم این بچه‌ها می‌بایستی به صورت سزارین به دنیا بیایند. از آن جایی که در آن زمان من و همسرم سخت در تنگنای مالی قرار داشتیم، دست به دامن خدا و ائمه شدم. عهد کردم چنان‌چه دخترانم سالم به دنیا بیایند نام یکی از آن‌ها را به نیت حضرت معصومه (س)، معصومه بگذارم. پس از این که دوقلوهایم متولد شدند به عهدم وفا کردم و امروز به همت بنیاد خیریه نیکوکاران شریف پس از هشت سال هردوی آن‌ها را به پابوسی این بانوی بزرگوار آوردم!»

قم و جمکران

در این اردوی یک‌روزه که از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸ به طول انجامید؛ جمع کثیری از ایتام، زنان بی‌سرپرست و بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش ساکن در تهران و حومه آن و چند تن از مددکاران بنیاد حضور داشتند. زائران با قرائت زیارت‌نامه، زیارت عاشورا و اقامۀ نماز جماعت ساعاتی را به دعا و راز و نیاز با خدا پرداخته و در طی سفر با بسته‌های صبحانه و عصرانه و نهار پذیرایی شدند. این اردوی زیارتی که با هدف ارتقای سطح فرهنگی مددجویان تحت پوشش بنیاد برگزار شده بود، مثل همیشه با استقبال بسیار خوب مددجویان روبرو شد و امید آن می‌رود که در دفعات بعدی غنی‌تر شود.