خیریه نیکوکاران شریف
english

کمپین برکت، محرم امسال برای سیستان و بلوچستان

کمپین برکت، محرم امسال برای سیستان و بلوچستان

عزاداری و سوگواری برای قیام کننده تاریخ اسلام، حضرت امام حسین(ع) ریشه در تاریخ و هویت مسلمانان دارد. مسلمانان در ایران ، سالیان دراز آیین سوگواری ایام محرم را زنده نگه داشته‌اند. پیوند ملت ایران با امام‌حسین (ع)، پیوندی اعتقادی، ‏دینی، فرهنگی است.

می‌دانیم که ماه محرم امسال در تلاقی با فراگیری بیماری کرونا در است . از این رو در ادای تعزیت آن امام شریف به رعایت مواردی که باعث جلوگیری از انتشار این بیماری می شود بیشتر مسئولیم .

هیئت‌ها و مردم عادی به منظور ادای نذوراتشان به علاوه‌ی برگزاری مراسم سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌توانند مردم را از تماس هرچه بیشتر و جلوگیری از ایجاد تجمعات فاصله دهند.

کمپین برکت، راه دیگری برای ادای نذورات محرم

نذری بخش عمده ای از فرهنگ ما برای ادای احترام  به آیین محرم و سایر بزرگان دینی بوده است . طبق آمار موجود، ایرانی‌ها معادل دو هزار میلیارد تومان غذای نذری در ماه محرم توزیع می‌کنند . فلسفه ی نذری برای کمک به نیازمندان تبیین شده. پس چرا کاری نکنیم که هم دست یاری به نیازمندان برسانیم و هم از یکدیگر در برابر شیوع کرونا محافظت کنیم؟

برنامه مشخص ما در موسسه خیریه نیکوکاران شریف این است که معادل ریالی نذورات ماه محرم را صرف تهیه آرد و برنج برای عشایر استان محروم سیستان و بلوچستان کنیم . به این منظور پویش “برکت” را برگزار کردیم . عزاداران ونیکوکاران در این ماه پرشور با همراهی در این پویش به جای توزیع چای و نوشیدنی و یا توزیع غذای گرم در صف‌های شلوغ و پر خطر نذورات خود را به زیباترین شکل ممکن ادا می‌کنند ؛ به شکل همیاری و یک کمک مؤثر به مردم سیستان و بلوچستان.

سابقه توزیع آرد برای عشایر نشینان مناطق کم برخوردار جنوب شرق کشور به گزارش فطریه‌ی این نهاد مردمی برمی‌گردد.  اهدای ۴۳ تن آرد نذری فطریه خیرین در سال جاری که بصورت عادلانه در میان سرپرستان خانوار بخش های بنت و آهوران شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان به انجام رسید . مستنداتلین گزارش در تارنما و صفحات اجتماعی ما قابل رصد است .

در پویش برکت هر کیسه برنج  معادل دویست هزار تومان است که یک خانواده چهار نفره را به مدت یک ماه تامین می‌کند . که جزو آیتم های اصلی ما در اهدای سبد کالا به مددجویانمان در سراسر کشور است.

چرا آرد و برنج؟

آرد از مواد مهم طبخ و قوت قالب مناطق روستایی و عشایر است .همچنین عنایت به این مطلب که نان و برنج ، غذای اصلی ایرانیان به شمار می‌آید آن‌ها را قوت غالب در نظر گرفته و درد اولویت نیاز فرض کرده ایم. منظور ار قوت غالب آن چیزی است که به عنوان غذای اصلی به همراه سایر غذاها به صورت مکرر استفاده می‌شود.

در مناطق روستایی همه از تنور و پخت طبیعی نان بهره بردارند. پس هدف ما تهیه ماده ی پایه و اصلی برای آن ها بود تا با پخت آن بتوانند اصلی ترین راه را برای رفع نیازهای غذایی خود و خانواده‌شان را تامین کنیم . همینطور برنج علاوه بر اینکه غذای مکمل است پایه ی اصلی بسیاری از پخت‌های ایرانی محلی است. در پویش برکت هم قرار است این مسیر را با یاری شما نیکوکاران استمرار بخشیم .

حمایت میکنم

نظر خودتان را ارسال کنید