خیریه نیکوکاران شریف

سفر مددجویان به شهر مقدس قم و مسجد جمکران

سفر مددجویان به شهر مقدس قم و مسجد جمکران

با نزدیک‌شدن به ماه پرفضیلت رمضان، ماه میهمانی خدا، مددجویان بنیاد خیریه نیکوکاران شریف، میهمان حضرت معصومه (س) شدند.

حدود شش بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۹۵، مددجویان تحت پوشش بنیاد بار و بندیل سفر به شهر مقدس قم را بستند تا در جوار حرم یکی از پاک‌ترین زنان عالم به همراه پرسنل واحد حمایتی در خلوتی دوست‌داشتنی برای خواهر غریب‌الغربا درد و دل کنند.

پرسنل بنیاد اگرچه خودشان هم میهمان معصومه (س) بودند اما در بین مسیر با تدارک شام، صبحانه و خوراکی بین راه، میزبانی از این عزیزان را بر عهده گرفتند.

زائران پس از ورود به حرم مطهر، اقامۀ نماز مغرب و عشا، زیارت، دعا و قرائت زیارت‌نامه برای خداحافظی از این فضای ملکوتی آماده شدند. رفتن به سرزمینی که از آن بوی انتظار می‌آید، زائران را برای سوار‌شدن به اتوبوس اختصاصی بنیاد مشتاق‌تر می‌کرد.

مناره‌های مسجد جمکران با نور سبز رنگ، حباب‌های رنگی که با پرتو افشانی‌شان حس زیبای رهاشدن از زندگی‌های پرمشغلۀ امروزی را در ذهن‌ها تداعی می‌کرد، خاطره‌ای ماندگار از یک شب زیبا در یاد مددجویان به یادگار می‌گذاشت. خاطره‌ای از زائرانی با قد و قامت کوتاه و بلند، پیر و جوان، فلاسک‌های چایی که در حیاط مسجد جمکران در میان رفت ‌و‌آمد مسافران به تماشا ایستاده بودند؛ و صدای خندۀ بی‌ریای کودکانی که از آن‌ جا بودن، بوی غریب‌بودن نمی‌داد!

سفر زیارتی مددجویان

دانه‌های کوچک تسبیح برای ظهور هرچه سریع‌تر امام زمان (ع) در میان انگشتان زائران اعزامی بنیاد خیریه نیکوکاران شریف بالا و پایین می‌رفتند و دعای فرجی که آرام در میان لب‌ها زمزمه می‌شد، فرصتی برای شکار لحظه‌های ناب آرامش‌بخش بود!

خانوادۀ نیکوکاران پس از ساعت‌ها راز و نیاز، خواندن ذکر، نماز زیارت و نماز صبح برای بازگشت به خانه‌هایشان آماده شدند تا با دلی سرشار از عشق و امید به ائمۀ اطهار، به پیمودن مسیر پرشیب و فراز زندگی ادامه دهند. مسیری که در آن ستاره‌های چشمک‌زن برای خوشبختی‌شان دعا می‌کنند.

این اردوی زیارتی هم‌چون اردوهای قبلی برای مددجویان به صورت رایگان برگزار شد تا ضمن سفری کوتاه با توشه‌ای از نور سبک‌بالانه به استقبال ماه مبارک رمضان بروند.

نظر خودتان را ارسال کنید