خیریه نیکوکاران شریف

برگزاری جلسۀ دیدار حامیان با “نادیا”

برگزاری جلسۀ دیدار حامیان با “نادیا”

دیدار حامیان با ایتام تحت پوشش بنیاد که به‌صورت دوره‌ای در بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف برگزار می‌شود؛ در آخرین ماه سال با نزدیک‌شدن به سال نو با شور و شوق بیش‌تری در بین نیکوکاران این مجموعه خیریه برگزار شد.

نادیا، دختر شیرین‌زبان پنج‌ساله، که حامیان بسیاری را به خود اختصاص داده، چهارشنبه هفتۀ گذشته ضمن دیدار با نیکوکاران، هدایای ویژه‌ای را که شامل مقادیری لباس عید، کیف مدرسه، عروسک‌های پولیشی و جعبه‌ای، تنقلات و اسباب‌بازی‌های زیبا و جذابی بود، از آن‌ها دریافت نمود.

زهرا، زن‌عموی نادیا، که از دو سال پیش مراقبت و نگه‌داری از این کودک یتیم و خواهر ۱۱ ساله‌اش را بر عهده گرفته، طی گفت‌و‌گویی بیان داشت: «چند سال پیش با فوت برادر شوهرم، دو دختر خردسال او علاوه‌بر درد یتیمی، درد بی‌مادری را هم تجربه کردند؛ چرا که مادرشان پس از مدتی به دلیل مبتلا‌بودن به اعتیاد فرزندان خود را رها کرد. من و همسرم که پنج‌فرزند داشتیم سرپرستی این دو کودک بی‌سرپناه را بر‌عهده‌گرفتیم.

زندگیمان به سختی می‌گذشت تا اینکه با فوت همسرم، سختی‌ها و ناملایمات زندگی دلمان را بیش‌تر از گذشته به درد آورد! هم‌اکنون سه‌تن از فرزندان خودم سر و سامان گرفته و ازدواج کرده‌اند. من و مابقی افراد در یک خانۀ اجاره‌ای زندگی می‌کنیم و …»

این زن‌عموی دوست‌داشتنی که برای نادیا و دنیا مادری می‌کند، در ادامۀ صحبت‌های خود افزود: «با کار‌کردن در منازل مردم درآمد ناچیزی دارم. مربا درست می‌کنم؛ مربای شیرینی که از درآمدش تلخی‌های روزگار برایم شیرین و قابل‌تحمل می‌شوند!»

زهرا و نادیا آن روز از ۱۰ صبح تا یک بعد از ظهر میهمان بنیاد خیریه نیکوکاران شریف بودند. آن‌ها پس از دیدار با حامیان و نیکوکاران، دریافت هدیۀ سال نو از بنیاد و صرف ناهار و نوشیدنی با وسیلۀ نقلیه‌ای که برای ایاب و ذهاب این دو عزیز تدارک دیده شده بود، به محل زندگی خود واقع در کهریزک راهی شدند.

در راه بازگشت به خانه، نادیا سرخوش از مهر و محبت نیکوکاران و بی‌خبر از ناخوشی‌های روزگار در رؤیای خود برای تک‌تک عروسک‌هایی که هدیه گرفته اسامی قشنگی انتخاب می‌کرد؛ اسامی با نام فرزندان حامیانی که هیچ‌گاه تنهایش نمی‌گذارند!