خیریه نیکوکاران شریف

برگزاری کارگاه پیشگیری از کودک آزاری در پیشوا

برگزاری کارگاه پیشگیری از کودک آزاری در پیشوا

کودک آزاری در واقع به انواع رفتار هایی گفته می شود که از جانب بزرگسالان با کودکان انجام می گیرد و منجر به آسیب های جسمی، روحی و عاطفی برای کودک می گردد. زمانی که صحبت از آزار رساندن به کودکان می شود اکثر افراد آن را صرفا آزار های جنسی کودکان می دانند و اینگونه تصور می کنند که با آموزش های لازم در ارتباط با خود مراقبتی کودکان می توانند مانع از آن شوند. این در حالی است که آزار جنسی تنها یکی از چندین مورد مرتبط با مسئله مهم کودک آزاری است. در بسیاری از مواقع والدین کودک با رفتار اشتباه خواسته یا ناخواسته باعث آزار کودکان خود می شوند.

همانطور که گفته شد کودک آزاری انواع مختلفی دارد. گاهی یک شخص غریبه یک کودک را از نظر جنسی مورد آزار قرار می دهد و این تنها یکی از انواع کودک آزاری است. گاهی نیز والدین به دلایل مختلف و درگیری ها و مشکلات زندگی ناخواسته با کتک زدن و یا بی توجهی احساسی به کودک خود موجب کودک آزاری می شوند.

توجه به این مسئله که مددجویان عزیزمان زنان سرپرست خانوار هستند که باید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند و در این میان گاهی ممکن است کودک خود را آزار دهند موجب شد تا کارگاه هایی در جهت آموزش والدین برای پیشگیری از کودک آزاری برگزار شود.

پیش از این، کارگاه پیشگیری از کودک آزاری در اسلام شهر و ورامین برگزار شده است و با استقبال خوبی از سمت مددجویان عزیزمان مواجه شده است. از این رو برنامه ای تدارک دیده شد تا این کارگاه موثر در پیشوا نیز برگزار گردد. تمامی سرفصل های این کارگاه همچون کارگاه های برگزار شده پیشین می باشد.

نظر خودتان را ارسال کنید