خیریه نیکوکاران شریف

برگزاری جلسه مشاوره تحصیلی در بنیاد

برگزاری جلسه مشاوره تحصیلی در بنیاد

با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان راه دراز و پر نشیب و فراز علم را آغاز می‌کنند و البته بر کسی پوشیده نیست که قدم‌نهادن در هر مسیری برای خود پستی‌ها و بلندی‌های خاصی دارد که هر فردی با برخورد آگاهانه و به‌موقع می‌تواند با کامیابی آنها را پشت سر نهاده و به هدف غائی خود دست یابد.

بر همین اساس برای افزایش سطح علمی مادران مددجو در تربیت فرزندان و رفع مشکلات احتمالی در زمینۀ تحصیل و رفتار آنها، جلسۀ مشاوره‌ با حضور کارشناس محترم و جمعی از مددجویان، روز دوشنبه ۱۲ مهر ۹۵، در دفتر مرکزی بنیاد برگزار شد.

خانم روانشناس ضمن مطرح‌نمودن موضوعات مختلف و ارائۀ راه‌کارهای جدید که می‎‌توانست برای حل مشکلات عدیدۀ مادران مددجو با فرزندانشان مفید باشد؛ نتایج آخرین پژوهش‌ها و تحقیقات علمی را نیز در اختیار این دوستان قرار داد.

وی در ادامه با تشریح موضوع جرأت‌ورزی از مادران خواست با ارتقای حس اعتماد به نفس در خود و فرزندان، میزان شهامتشان را در پیکار با موانع تحصیلی و زندگی بالا ببرند تا بتوانند از راه درست و معقول به خواسته‌هایشان برسند.

 بحث و تبادل نظر در مورد برخورد صحیح با رفتار انفعالی و پرخاشگرانه، ارزش‌های دینی و اعتقادی، جرأت‌مندی در برابر نپذیرفتن پیشنهادات نامعقول و … بخش دیگری از این جلسه بود که در آن از مددجویان شرکت‌کننده خواسته شد با توجه به عواقب جبران ناپذیر مقایسۀ فرزندان خود با هم سن و سالانشان، از این کار پرهیز کنند.

وی در ادامه گفت: «احترام متقابل، تقسیم کار در خانه، اعتماد فرزندان به والدین، تنظیم ساعت خواب و تفریح، رفع  ضعف‌های آموزشی و … زیربنایی محکم برای رسیدن به موفقیت‌های مختلف است.»

این جلسه که حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید؛ فرصت بسیار مغتنمی برای رد و بدل تجربیات و آموخته‌ها بین مشاور و شرکت‌کنندگان بود.

فرصتی برای ایجاد تعاملی ارزشمند در رسیدن به موفقیت‌های علمی و بهبود کیفیت زندگی مددجویان بنیاد خیریه نیکوکاران شریف؛ تا با بهره‌مندی از دانش و تجربۀ کارشناسان یکی از اهداف متعالی این مؤسسه که همانا آسیب‌زدایی و بهبود کیفیت زندگی مددجویان تحت پوشش خود است، در چارچوبی گرم و صمیمیانه متجلی شود.