خیریه نیکوکاران شریف

با اجرای طرح سلامت، غربالگری مددجویان و مددکاران با حضور بسیار پررنگ و همیشگی پزشکان و مسئولان شهرداری منطقه 6 تهران در بنیاد انجام شد

با اجرای طرح سلامت، غربالگری مددجویان و مددکاران با حضور بسیار پررنگ و همیشگی پزشکان و مسئولان شهرداری منطقه 6 تهران در بنیاد انجام شد

یکم تا هفتم اردیبهشت 1394، در ایران هفته سلامت نامگذاری شد. شعار هفته سلامت “عزم ملّی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت” و شعار بهداشتی سال (ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره) است.

DSC02676

این طرح فرصت خوبی را فراهم آورد تا روز پنج شنبه سوّم اردیبهشت، همه مددجویان و مددکاران بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف در لابه لای مشغله های ریز و درشت کار و زندگی کمی به خود آمده و به واژه سلامتی، برترین و بزرگترین نعمت خداوند، که این روزها در میان هیاهویی از دغدغه ها به فراموشی سپرده شده است؛ بیشتر بیندیشند!

از این رو با فرارسیدن هفته سلامت، طرح غربالگری آذین بخش اهداف والای بنیاد خیریه نیکوکاران شریف شد و پزشکان متخصّص و جمعی از روسای شهرداری منطقه 6 تهران در اجرای این طرح با بنیاد همگام شدند.

DSC02670

تمام مددجویان تحت پوشش بنیاد با شرکت پررنگ در این طرح، به طور رایگان ویزیت شدند.

حضور پزشکان عزیزی همچون جناب آقای دکتر فرامرز بیرق دار ( جرّاح عمومی)، دکتر شهرام سهرابی (متخصّص پوست)، خانمها دکتر نجمه اسماعیلی، دکتر صدیقه عقیلی آل هاشم، دکتر فاطمه محبوبیان، دکتر فرانک پیروان و دکتر مهدخت اکبری در جمع خانواده بزرگ نیکوکاران شریف مایه بسی فخر و مباهات بود.

بنیاد با یاری گرفتن از تیم پزشکی خانه سلامت شهرداری منطقه 6 تهران از 8:30 تا 16:15 مددجویان را از نظر میزان قند، فشارخون، قد و وزن مورد معاینه قرار دادند. به تعدادی از آنها که بیماری خاصّی داشتند آزمایشات پزشکی، سونوگرافی و ماموگرافی توصیه و به برخی از آنها دارو تجویز شد.

DSC02722

طبق معاینات پزشکی یک مادر عزیز و دو نونهال دوست داشتنی به نامهای نیکان و امیررضا نیاز به اعمال جرّاحی داشتند که برای درمان تخصّصی به پزشکان متخصّص ارجاع داده شدند.

این طرح بسیار سودمند مورد استقبال بی نظیر مددجویان و مددکاران قرار گرفت. مددجویان که از اجرای این طرح بسیار راضی بودند ضمن دعا برای سلامتی و موفّقیّت روز افزون مدیریت محترم بنیاد، خواستار تداوم این برنامه در ماههای آتی شدند.

DSC02736

لازم به ذکر است در طرحهای آینده با مشاوره های روانی، اقدامات مفید و کارسازی در جهت رفع دغدغه های روحی این عزیزان انجام خواهد شد.

در طرح غربالگری، سوابق پزشکی مددجویان با تکمیل فرمهای پزشکی در دل پرونده های مددجویی قرار گرفت. کلیه مددجویان با وعده نیمروزی (نان، گردو، پنیر، خرما و شیر) پذیرایی شده و بروشورهایی با هدف ارتقای سطح آگاهی در زمینه سلامتی و استفاده از غذای سالم در اختیار آنها قرار گرفت.

DSC02799

بنیاد در کنار رفع نیازهای مادّی ایتام و نیازمندان سعی دارد با کاستن آلام جسمی و روانی، بهترین خدمات خود را به این دوستان ارزانی دارد و علاوه بر پرداخت کلّیه هزینه های درمانی طرح غربالگری تا بهبودی کامل این عزیزان در کنار آنها خواهد بود.

سلامت جسمانی تمام اعضای خانواده نیکوکاران شریف یکی از آرزوهای زیبا و دست یافتنی ماست و برای تحقّق این آرزوی قشنگ تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا همه در سلامتی کامل از زندگی لذّت ببرند.

نظر خودتان را ارسال کنید