خیریه نیکوکاران شریف

اوّلین کاروان زیارتی بنیاد خیریه نیکوکاران شریف با کوله باری از شادمانی، به سلامت بازگشتند

اوّلین کاروان زیارتی بنیاد خیریه نیکوکاران شریف با کوله باری از شادمانی، به سلامت بازگشتند

با فرارسیدن فصل تابستان بار دیگر بازار سفرهای داخلی و خارجی داغ می شود. عدّه ای به خطّه ی سرسبز شمال کشورمان سفر می کنند تا در یک فضای رویایی در میان نجوای دل انگیز مرغان دریایی، به دور ازغلّ و غش زندگی امروزی، گرد و غبار تألّمات روحی و جسمی را پاک نموده و سرشار از انرژی و تازگی به زندگی عادّی خود بازگردند.
برخی به جزیره های ریز و درشتی می روند که در دریای جنوب کشورمان غوطه ورند تا ضمن لذّت بردن از حال و هوای شرجی آن، میهمانی در دامن میزبانان جنوبی های خونگرم کشورمان را تجربه کنند.
کشور ما به لحاظ داشتن موقعیت بسیار خوب جغرافیایی، هر چهار فصل را تجربه می کند. بنابراین مشاهده ی هریک از مناظر زیبا، بدیع و دیدنی به نوبه ی خود خاطره ای ارزشمند به دنبال خواهد داشت؛ اما در این میان مسافرت به شهرهای مذهبی به خصوص شهر مقدّس مشهد از حلاوتی برخوردار است که شیرینی آن را با هیچ چیز دیگری نمی توان عوض کرد.
بنیاد خیریه نیکوکاران شریف با هدف ارتقاء فرهنگی مددجویان تحت پوشش، اوّلین سفر زیارتی را با نیّت وارد شدن برکات ائمه ی اطهار به این بنیاد، با سفر به مشهد مقدّس رقم زد تا مددجویان ضمن سیاحت، از برکات معنوی آن نیز برخوردار شوند.
روز سه شنبه مصادف با بیست و یکم مردادماه سال 1393، سی و پنج تن از مددجویان و مددکاران با هماهنگی سرکار خانم مهدوی، مدیر مددکاری، رأس ساعت 6 بعد از ظهر از مقابل دفتر حمایتی بنیاد، واقع در خیابان آزادی در میان نگاه مشتاقانه ی عابرانی که شاهد این منظره بودند و در حال و هوای دود دل انگیز اسپندی که حس خاصّی به این بدرقه می داد، یک به یک از زیر قرآن رد شده و با نام خدا سوار اتوبوس اختصاصی شدند. شور و شعف کودکان و نوجوانان که از مسافران این کاروان بودند وصف ناپذیر بود.
روز چهارشنبه بیست و دوم مرداد ماه با ورود اتوبوس به مشهد مقدس، مسافران در یکی از بهترین هتل های این شهر اسکان داده شدند و بعد از صرف نهار و استراحت راهی زیارت مرقد امام رضا(ع) شدند.
برنامه ی سفر طوری ترتیب داده شده بود که افراد ضمن بهره بردن از فضای ملکوتی بارگاه ثامن الحجج از اماکن تفریحی و تاریخی همچون کوه سنگی و آرامگاه فردوسی نیز لذّت ببرند.
شرکت در دعای کمیلی که در حرم این امام عزیز در شب جمعه برگزار شد، بخش دیگری از این سفر خاطره انگیز بود.
جناب آقای دکتر نجف زاده(معاونت مشارکت های مردمی) که مدیریت و سرپرستی اولین کاروان زیارتی بنیاد خیریه ی نیکوکاران شریف را برعهده داشتند بیان کردند: (( در طی این سفر تمام دغدغه ی من خوش گذشتن به این عزیزان بود و این که همگی صحیح و سالم به کانون گرم خانواده خود بازگردند. از این که همراه آنها بودم برای من سعادت بزرگی بود. بسیار خوش حالم که همگی از این سفر رضایت کامل داشتند.))
زائران با بهترین وعده های غذایی، میوه و بستنی پذیرایی شدند. در پایان به کودکان و نوجوانان به رسم یادگاری کتاب های نقّاشی و داستان به تناسب سن آنها اهدا شد و تمام مددکاران و مددجویان در روز شنبه مصادف با بیست و پنجم مرداد ماه 1393 با کوله باری از شادمانی به منازل خود بازگشتند.
در پایان از زحمات شبانه روزی مدیر مددکاری، سرکار خانم مهدوی، که بی وقفه تلاش می کنند، صمیمانه قدردانی می شود.
امیدواریم در پرتو عنایات خداوند این سفرها استمرار داشته باشند.
“با آرزوی توفیق روز افزون”

نظر خودتان را ارسال کنید