خیریه نیکوکاران شریف

افزایش شمار مددجویان برای گرفتن خدمت

افزایش شمار مددجویان برای گرفتن خدمت

معاون حمایتی بنیاد نیکوکاران شریف از افزایش شمار مددجویان این مرکز خبرداد و گفت: این افزایش را حاصل تبلیغ مددجویان بهبودیافته ازنظر روح و روان و کیفیت زندگی می‌دانیم.

آرزو داوری در گفتگو با ماهنامه فرهنگی – اجتماعی جامعه نیک افزود: توانستیم با توجه به وجود نیروهای متخصص در این بنیاد خدمات را به‌صورت گسترده و به بهترین کیفیت به مددجویان ارائه دهیم.

وی در ادامه سخنانش مدت آموزش توانمندسازی مددجویان را 6 ماه تا یک سال اعلام کردوگفت: مددجویان در مدت آموزش، مدیریت ذهن، کنترل خشم، مهارت نه گفتن و مهارت رفع مساله و تاب آوری (بالا بردن صبر) را فرامی‌گیرند.

داوری اضافه کرد: برای نشاط و بهبودی هرچه سریع‌تر حال مددجویان در این کلاس‌ها سبد کالا و مستمری در نظر گرفتیم تا بتوانیم از این طریق تمرکز بیشتری در مداوای آنان داشته باشیم.

معاون حمایتی بنیاد نیکوکاران شریف در پاسخ به این سؤال که آیا ارائه سبد کالا و مستمری به مددجویان همیشگی است، افزود: این تسهیلات همیشگی نیست لذا ما بحث توانمندسازی مددجویان را در پیش داریم که آنان بعد از فراگیری آموزش، وارد بازار کار می‌شوند.

وی اظهارداشت: البته ناگفته نماند قبل از این‌که مددجویان وارد بخش توانمندسازی شوند ازنظر روحی و روانی ارزیابی می‌شوند.

داوری ادامه داد: گروه ارزیاب ذهنی، روحی و جسمی پرونده هرکدام از مددجویان را در کمیسیونی بررسی می‌کنند که در صورت تأیید، آنان برای ورود به بازار کار به بخش توانمندسازی باهدف مهارت‌آموزی معرفی می‌شوند.

او در ادامه سخنانش نوع آموزش‌ها را متفاوت دانست و گفت: با توجه به مشاوره‌های مختلف نوع آموزش تعیین می‌شود.

معاون حمایتی بنیاد نیکوکاران شریف هزینه مشاوره، توانمندسازی و مهارت‌آموزی هر مددجو را متفاوت دانست و افزود: چون دوز فکری و روحی هر مددجو متفاوت است نمی‌توان رقم خاصی را برای آنان اعلام کرد.

داوری در ادامه سخنانش تأمین جهیزیه، پرداخت دیه، کمک‌هزینه درمان، تأمین سبد کالا، حمایت از تحصیل ایتام، مشارکت درروند بهبود حال بیمار، تأمین سیسمونی و برگزاری سفرهای زیارتی و تفریحی را از برنامه‌های مهم این مرکز حمایتی اعلام کرد.

وی همچنین به چگونگی شناخت شرح‌حال مددجویان و شرایط حمایتی بنیاد نیکوکاران شریف اشاره کرد و گفت: قبل از ارائه هرگونه خدمت، گروه مددکاری بازدید از منازل با حفظ کرامت انسانی به منازل افراد آسیب‌دیده اجتماعی رفته و گزارش‌های خود را در کمیسیون بررسی خواهند کرد که نحوه حمایتی به چه صورتی باشد.

انتهای پیام/ح.ع

نظر خودتان را ارسال کنید