خیریه نیکوکاران شریف
english

گزارش پیشرفت خانه های بهداشت کرمانشاه

گزارش پیشرفت خانه های بهداشت کرمانشاه

هشت ماه پس از زلزله ویرانگر کرمانشاه، هنوز هم شاهد پس لرزه های کم و بیش قدرتمندی در این خطه از کشورمان هستیم. در این میان بارها برای امداد و خدمت به مردم زلزله دیده در میدان حاضر شدیم و تا بدانجا که در توانمان بود با همت یکایک خیرینی که نفس کریمانه شان پشت گرمی روزهای سختمان بود توانستیم خدمات ارزنده ای را به مردم مظلوم سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب ارائه کنیم.
همانگونه که پیشتر درباره آنها گفته شده اهم خدماتی که در نوبت های حیاتی بعد از وقوع زلزله صورت پذیرفت شامل تهیه و پخت ده هزار وعده غذای گرم و توزیع روزانه آنها، ارسال چندین کانکس در قالب برپایی مراکز خدمات درمانی و توانبخشی صحرایی، ارسال چندین تریلر حاوی اقلام غذایی ، پوشاک، تجهیزات درمانی و توانبخشی بود. با پایان یافتن موج اولیه خدمت رسانی آنچه بر نگرانی ها می افزود بیم بروز عفونت های ناشی از کمبود امکانات بهداشتی و پس از آن سرما و گرمای شدید این منطقه کوهستانی بود.
از این رو برابر تفاهمی که با دانشگاه علوم پزشکی
 کرمانشاه به امضا رسید ماموریت یافتیم تا در مرتبه ای بالاتر نسبت به احداث سه مرکز بهداشت در اسلام آباد غرب واقع در روستاهای چقاگل، تنگه شوهان و باقرآباد و به نفع بیش از 30 روستای زلزله زده با بیش از 15000 نفر جمعیت خدمات بهداشتی و درمانی ارایه خدمت کنیم.

ساخت خانه بهداشت در کرمانشاه

با آغاز ماه مبارک رمضان و طی آیینی کلنگ احداث بنای این مراکز به زمین زده شد و بصورت رسمی مراحل اجرایی ساخت آغاز شد. بدلیل شرایط خاص دو روستا از سه روستای زلزله زده و انباشت سنگ در اعماق زمین و همچنین بارش های زمستان 96، مراحل خاکبرداری و پی کنی و آرماتوربندی به سختی و با رعایت عدم آسیب رسانی به بنا های در حال ساخت در حواشی مراکز پیش رفت و این درحالی بود که مراحل ساخت مرکز بهداشت چقاگل بخاطر شرایط مساعدتر اقلیمی بسیار سریعتر پیش رفت.

گزارش ساخت خانه های بهداشت

در بازدیدی که مردادماه سال جاری هیات مدیره و مدیرعامل از مجموعه های درحال ساخت به عمل آوردند، از تیم عملیاتی بخاطر تلاش های مجاهدانه ای که در گرمای بالای 45 درجه سانتی گراد داشته و بدون فوت وقت اقدام به تکمیل فازهای اجرایی این پروژه ها داشتند تقدیر شد.
خانم دکتر شیوا محمدی نیک بنیانگذار و مدیرعامل مؤسسه خیریه نیکوکاران شریف در مصاحبه با خبرنگار تیم رسانه ای از تکمیل نخستین خانه بهداشت در روستای چقاگل تا پایان آبان ماه خبر داد و افزود امید است کلیه پروژه ها تا قبل از فرارسیدن فصل زمستان تکمیل و به بهره برداری برسد.
منتظر اطلاعات و اخبار جدید از #اینجاکرمانشاه باشید!

پویش #اینجاکرمانشاه

نظر خودتان را ارسال کنید