خیریه نیکوکاران شریف

گزارش فعالیت های شش ماهه اول ۱۳۹۸

گزارش فعالیت های شش ماهه اول ۱۳۹۸

ارایه گزارش و شفاف سازی فرآیندهای در حال انجام به مخاطبان مؤسسات مردم نهاد جزو اصول اولیه کار برای مردم و به نفع جامعه کم برخوردار است .

این حق خیرین است که بدانند وجوهی که مستمراً در اختیار خیریه ها قرار می دهند چگونه و در کجا به مصرف می رسد؟

از این رو به دستور مدیرعامل و بنیانگذار بنیاد نیکوکاران شریف سرکار خانم دکتر شیوا محمدی نیک ، فایلی در قالب گزارش فعالیت های واحد حمایتی و توانمندسازی در بازه زمانی فروردین تا شهریور ۱۳۹۸ جهت اطلاع عموم انتشار خواهد یافت .

از نقطه آغاز که یک مددجو با دنیایی از نیازهای بسیار مهم در جمع خانواده نیکوکاران شریف پذیرفته می شود ، واحد مشارکت های مردمی با بیش از دویست مددکار اجتماعی فعال ، به نفع این خانواده ها اقدام به جذب حمایت می کنند . این تیم قدرتمند به عنوان یک بازوی عملیاتی در اکثر برنامه های میدانی همانند  امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه کرمانشاه و لرستان در کنار نیازمندان حضور فعال داشته اند و نخستین سنگر ارتباطی میان سازمان و قاطبه مردم به شمار می آیند .

واحد حمایتی و توانمندسازی در حساس ترین بخش بنیاد وظیفه دارد تا ضمن ارایه آموزش های اولیه و بازسازی توان جسمی و روحی نیازمندان در کنار آموزش های حرفه آموزی ، نسبت به رسیدگی مؤثر به نیازهای مددجویان در قالب ارایه سبدهای کالا ، پایش سلامت و ارایه خدمات درمانی ، تامین پوشاک و مسکن اضطراری برای ایشان اقدام کند که در نهایت و بعد از گذشت پروسه استاندارد توانمندسازی با ارایه کمک هزینه های کسب و کار و کارآفرینی زمینه استقلال مالی این عزیزان را فراهم نمایند .

در حوزه ی معاونت حمایتی و توانمند سازی، کلیه فرآیندها از طریق سامانه های ذیل رسیدگی و به انجام می رسد:

الف- واحد مددکاران اجتماعی:پس از رسیدگی و بررسی های لازم، واجدین شرایط را تحت پوشش حمایت های این مؤسسه قرار می دهند.

ب- واحد حقوق ماهیانه (مستمری/ سبد کالا): به مددجویان تحت پوشش بنیاد ماهیانه مبلغی تحت عنوان مستمری پرداخت می شود. علاوه بر این، اقلامی چون سبد کالا شامل مواد پروتئینی، شوینده، غلات و حبوبات به آنها ارائه و تحویل می گردد.

ج- واحد سلامت و درمان: در این واحد ضمن پایش مستمر سلامت و بهداشت مددجویان، کلیه هزینه ها در قالب فوریت های پزشکی و درمانی پس از بررسی پوشش داده می شود.

د- واحد آموزش: در این واحد نیز با عنایت به نیازهای آموزشی مددجویان، مهارت های حرفه ای، بهداشتی و مهارت های کسب و کار با همکاری مراکز آموزشی، فنی و حرفه ای و دولتی  و همچنین ارایه گواهینامه های معتبر برنامه های مدونی پیش بینی و به اجرا می رسد تا مددجویان به خودکفایی و خود اشتغالی نایل گردند.

ه- واحد اشتغال و کارآفرینی: در این واحد تلاش می شود تا مددجویان به تناسب مهارتهای خود در مراکز مختلف در سطح جامعه مشغول به کار و فعالیت گردند. مؤسسه خیریه نیکوکاران شریف در برنامه های مدون پیش بینی شده، سیستمی به منظور ایجاد انگیزه بسیار بالا، شوق کاری و بکار گرفتن مددجویان در خلق مشاغل و کار آفرینی در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی را ایجاد نموده که با رویکرد ایجاد کارگاه های تولید و فضای تولید ، صرفه جویی  و جلوگیری از خروج ارز جهت خرید تولیدات و محصولات خارجی را بصورت جدی دنبال می کند.

از جمله دیگر خدمات این بخش می توان به پایش تحصیلات کودکان ، نوجوانان یا جوانان مددجو اشاره کرد که در قالب کمک هزینه های تحصیلی ، حمایت از نخبگان ، اعطای وسایل کمک آموزشی و همچنین برگزاری دوره ها یا اردوهای تفریحی برای بالابردن سطح اطلاعاتی آنها به اجرا می رسد .

سایر بخش های اداری

سایر تیم های ستادی نیکوکاران شریف در قالب مشارکت های مردمی ، مالی و اداری ، روابط عمومی و امور بین الملل و بخش حقوقی به نوعی در خدمت تسهیل نیازها و فرآیندهای واحد حمایتی بخش برای ایجاد بهترین بازخورد خدماتی برای خانواده های کم برخوردار و جلب حمایت های عمومی در این مسیر هستند .

 

برای مطالعه گزارش تفضیلی فعالیت های این سازمان مردم نهاد می توانید روی عبارت “کلیک کنید” ضربه بزنید و فایل را بارگذاری کنید .

 

نظر خودتان را ارسال کنید