خیریه نیکوکاران شریف

غذایی که از آن عطر زیارت بلند می‌شود!

غذایی که از آن عطر زیارت بلند می‌شود!

با اعلام خبر برگزاری جشنوارۀ غذایی، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بنیاد خیریه نیکوکاران شریف برای هنرنمایی آماده شدند.
عصر روز چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۹۵، بانوان زحمت‌کش و هنرمند غذاهای بسیار لذیذی را روی میز مسابقه چیدند. در حالی‌که فضای دفتر بنیاد جز بوی سیر، نعناداغ و پیازداغ، بوی خوش آش و دلمه، بوی عشق و مهربانی هم می‌داد! شرکت‌کنندگان هر یک با تدارک دو یا سه غذای محلی از جمله: آش ترخینه، انواع ژله، انواع ترشی، ژله بستنی، دلمۀ برگ مو، آش دوغ، خورش قورمه سبزی و قیمه، سالاد الویه، کشک بادمجان، کوفته تبریزی، شامی، کباب مرغ، کوکو، بورک، خورش فسنجان، کیک، دلمۀ فلفل و بادمجان شکم‌پُر که با خلاقیت خاصی تزئین شده بودند، هنر آشپزی‌شان را در معرض ارزیابی قرار دادند.


مدیرعامل بنیاد خیریه، خانم دکتر محمدی‌نیک ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان و ابراز خوش‌حالی از توان‌مندی و استقبال این عزیزان از برگزاری جشنوارۀ غذایی و چشیدن دستاوردها، همۀ آنها را میهمان “سفر مشهد مقدس” کرد! در این میان به چند نفر از برندگان علاوه بر جایزۀ “زیارت امام رضا (ع)”، جوایز نقدی نیز تعلق گرفت.
این برنامه که با تدابیر واحد حمایتی بنیاد تدارک دیده شده بود، بسیار مورد استقبال مددجویان قرار گرفت. کلیۀ مددجویان، پرسنل بنیاد و مددکاران پس از اعلام برندگان، در یک دورهمی گرم و دوستانه با غذاهای آماده شده پذیرایی شدند.
طبق نظر کارشناسان علم روان‌شناسی، شرکت در امور داوطلبانه، حضور در جمع دوستان و نشان‌دادن توان‌مندی‌ها و تشویق‌شدن‌های به‌موقع تأثیر بسزایی در رفع استرس، رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته دارد. تلاش می‌شود در فعالیت‌های فرهنگی آتی تدابیر جدید و ارزنده‌ای برای بالا بردن حس اعتماد‌ به نفس مددجویان تحت پوشش در نظر گرفته شود تا هر یک از آنها با افزایش مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف، برای زندگی بهتر و سالم‌تر آماده شوند.

نظر خودتان را ارسال کنید