خیریه نیکوکاران شریف
english

گزارش حمایت خیریه نیکوکاران شریف از زلزله زدگان کرمانشاه


وقوع زلزله در استان کرمانشاه و کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیزمان موجب تأثر و تأسف گردید. موسسه خیریه نیکوکاران شریف، ضمن عرض تسلیت این حادثه، تلخ و ناگوار به خانواده های داغدار و همدردی با آسیب دیدگان و مصدومان این حادثه پس از بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه و بررسی نیازهای این عزیزان، تمهیداتی را در زمینه ارسال کمک های امدادی را به این مناطق در دستور کار قرار داده است که در ادامه جزییات آن اشاره شده است.

 

 

فاز اول کمک به زلزله زدگان کرمانشاه – تهیه و ارسال اقلام اضطراری

پس از بررسی نیازهای اضطراری عزیزان زلزله زده کرمانشاه، جهت تهیه اقلام اضطراری موردنیاز شامل: پتو سالم و تمیز، کنسرو و خشکبار، آب معدنی، لباس گرم، شیرخشک، پوشک بچه و بخاری برقی سالم دست بکار شدیم. از این رو موسسه خیریه نیکوکاران شریف با اعلام اقلام موردنیاز به حامیان همیشه همراه و مردم شریف ایران سعی به جمع آوری این اقلام نمود. پس از بسته بندی کالای مورد نیاز ضروری، این اقلام به سمت کرمانشاه ارسال گردید.

 

 

فاز دوم کمک رسانی به هم وطنان زلزله زده کرمانشاه

همکاران موسسه خیریه نیکوکاران شریف و همیاران همیشگی بنیاد این بار هم دست به کار یاری رساندن شدند. چند روز پس از فاز اول کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، فاز دوم کمک رسانی به هم وطنان زلزله زده در دستور کار قرار گرفت و کاروان کمک های کالایی شامل :برنج، گوشت، نان، شیرخشک، آب معدنی، رب گوجه، انواع کنسرو، چای و قند و شکر، مواد شوینده و لوازم بهداشتی بانوان، پوشک بچه، بیش از صد تخته پتو، کاپشن و لباس گرم، بخاری و … در دو کامیون بارگیری و به سمت کرمانشاه حرکت کرد.

دکتر شیوا محمدی نیک مدیر عامل بنیاد گفت: این کاروان به همراه گروهی آشپز با تجهیزات کامل به منظور طبخ غذای گرم در مناطقی که تا کنون کمتر مورد توجه بوده اند عازم منطقه شده و در این مرحله قرار است به مدت 10 روز برای بیش از ده هزار نفر غذای گرم تهیه و توزیع شود. دکتر محمدی نیک از همه همراهان در این کار خیر قدر دانی کرد.

 

ساخت کانکس بعنوان خانه بهداشت و درمانی

پس از فراخوان جلب مشارکت مردمی برای ساخت مراکز بهداشتی درمانی مناطق زلزله زده استان‌ کرمانشاه، اقدامات متعددی در اداره کل خیرین سلامت آغاز و معاونت اجتماعی با همکاری بنیاد خیریه فرشته ها و پشتیبانی خیرین محترم تمام تلاش خود را جهت ساخت خانه های بهداشتی روستاهای آسیب دیده به کار گرفته اند.

با توجه به ابعاد وسیع تخریب ناشی از زلزله و بیم به وقوع پیوستن یک بحران جدی بهداشتی در مناطق زلزله دیده غرب کشور که ممکن است منجر به گسترش عفونت های ناشی از مرگ و میر انسان و دام شده و عده بسیار دیگری را به کام مرگ بکشاند، نیازمند راه اندازی بیمارستان های صحرایی برای کنترل این مهم هستیم.

برای حمایت از این فعالیت، به ویژه تهیه و ارسال تعدادی کانکس ۲۴ متری برای استفاده به عنوان خانه بهداشت در سرپل ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی مورد نیاز جدی بود که موسسه خیریه نیکوکاران شریف نهایت تلاش خود را برای تهیه و ارسال آن نمود.

 

 

تقدیر معاون اجتماعی وزیر بهداشت از بنیانگذار بنیاد خیریه نیکوکاران شریف

دکتر سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن ارسال تقدیر برای دکتر شیوا محمدی نیک بنیانگذار بنیاد خیریه نیکوکاران شریف و مؤسس بنیاد خیریه فرشته ها، از مشارکت این نهاد مردمی در روند امداد رسانی مؤثر و اهدای کانکس های بهداشت سیار تشکر کرد.

https://t.me/nikookaransharif/695

پیرو موج زلزله و وقوع یکی از دلخراش ترین رخدادهای کشور در کرمانشاه، موسسه خیریه نیکوکاران شریف به عنوان بازوی عملیاتی در رسیدگی به کودکان نیازمند و خانواده های آسیب دیده و بنیاد نیکوکاری فرشته ها در قالب گروه تخصصی رصد و درمان عوارض آسیبهای جسمی و حرکتی در مناطق مربوطه به فعالیت مشغول شد و در این مسیر نیز با هم افزایی دربرنامه های تعریف شده از سوی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت ضمن پوشش نیازهای اضطراری مناطق تعیین شده ، نسبت به تامین نیروی انسانی، اقلام و تجهیزات اقامتی با بالاترین ضریب کیفی نسبت به ارایه خدمت به نیازمندان اقدام کرد.

 

 

حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه همچنان ادامه دارد

زلزله زدگان کرمانشاه وارد فصل جدیدی از مشکلات شده اند. اگر تا دیروز مشکل اصلی زلزله زدگان کرمانشاه سرما، وسایل گرمایشی و وسایل مورد نیاز اولیه مانند غذا بود، اکنون به ویژه با فرا رسیدن فصل گرما مشکلات جدیدی برای آنها به وجود خواهد آمد. بهداشت و درمان یکی مشکلات این مردم عزیز است که هم اکنون در اولویت است. از این رو در اولین روز ماه اردیبهشت، همکاران ما در نیکوکاران شریف به همراه تیم تخصصی برای بررسی این مشکل بصورت حضوری به بازدید مناطق زلزله زده کرمانشاه رفته اند. به امید خدا و با حمایت های شما خیرین همیشه همراه نیکوکاران شریف بزودی پروژه احداث خانه بهداشت و درمان آغار خواهد شد. (بزودی گزارش این بازدید منتشر خواهد شد، منتظر اخبار جدید باشد)

نظر خودتان را ارسال کنید