خیریه نیکوکاران شریف

اهدای جهیزیه به نوعروس گیلانی، اولین خبر شعبۀ جدید بنیاد

اهدای جهیزیه به نوعروس گیلانی، اولین خبر شعبۀ جدید بنیاد

خدای مهربانی که دست‌های خالی بندگانش را خالی برنمی‌گرداند همان خداییست که بر روی زمین بندگان دست‌به‌خیری دارد که برای رفع نیازِ نیازمندان آبرودارش، شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

در خطۀ سرسبز شمال میهنمان، جایی که زیبایی بی‌نظیر طبیعت بخشی از بهشت برین را در ذهن‌ها تداعی می‌کند، مادری در کنار تهیۀ نان شب دغدغۀ تهیۀ جهیزیۀ یکی از دخترانش را هم دارد. دغدغه‌ای که دستان خالی‌اش انتظارِ رفتن دخترش را به خانۀ بخت کِش‌دار می‌کند!

مادر و دو دختر دمِ بخت در یک خانۀ استیجاری زندگی می‌کنند ومادر در کنار تلاش برای تأمین معاش یک خانوادۀ سه‌نفره با آرزوی دیدن لباس سپید عروسی بر تن دختر جوانش، هر‌شب به خواب می‌رود.

با افتتاح شعبۀ جدید بنیاد خیریه نیکوکاران شریف در استان گیلان، روزنۀ امیدی در دل ناامید این مادر درمانده باز شد. نیکوکاران که همۀ همّ‌ و‌غمشان تلاش برای برداشتن موانع زندگی مددجویان این خیریه مردمی بودند، خوش‌حال بودند که اولین خبر درج‌شده برای شعبۀ جدید اهدای جهیزیه به دختر جوانی بود که جز غم یتیمی، غم تنگدستی مادر را هم به دوش می‌کشید.

مدیرعامل بنیاد، سرکار خانم دکتر محمدی‌نیک، با اطلاع از وضع زندگی این مددجو بلافاصله پرداخت نقدی جهیزیه را در رأس امور قرار داد تا مقدمات برپایی یک عروسی به آرزوی یک مادر جامۀ عمل بپوشاند و به این ترتیب در سایۀ لطف خداوند و دستان نیکوکاران، دستان زحمت‌کش مادر بار دیگر برای تشکر از خدا بالا رفت: «خدایا شکر که دستان خالی‌ام را خالی نگذاشتی!»