خیریه نیکوکاران شریف

سلامت،آموزش و شادی:نیاز کودکان کم برخوردار در دوران کرونا

سلامت،آموزش و شادی:نیاز کودکان کم برخوردار در دوران کرونا

در حال عبور از دوران سختی هستیم.بیماری کرونا نیازمندان را با فشار مضاعف‌تری روبه رو کرده و بر جنبه های محتلف زندگی‌هایمان تاثیر گذاشته است.اقتصاد،سلامت و از همه مهمتر آموزش کودکان.
یکی از اقشاری که بیشترین آسیب ناشی از کرونا را متحمل شد،کودکان و نوجوانان بودند.شادی و بازی کودکان در مدرسه و محیط دوستانه‌شان شکل می‌گرفت. اما حالا بچه ها کلاس درس هایشان را در خانه و بدون همکلاسی و معلم برگزار می‌کنند .از پشت گوشی هوشمندی که ممکن است خانواده داشته باشد و یا همچون بسیاری از خانواده های نیازمند توان مالی خرید آن را نداشته باشد..و در این میان یکی از دغدغه‌های هر خانواده‌ای این است که جطور در کنار آموزش مجازی، بچه‌هایشان خوشحال باشند و البته امیدوار.
اگر نگاهمان را به سمت مناطق محروم و خاواده‌های نیازمند ببریم متوجه می‌شویم آموزش بسیاری از این کودکان متوقف شده و یا آن‌قدر خشک و قدیمی است که به سختی می‌تواند لحظات شادی برای آن‌ها بیافریند .این بود که به فکر افتادیم.
در قرنطینه‌ی ناشی از بیماری کرونا،همه به نوعی با حجم زیادی از اطلاعات ،در زمان نسبتا کوتاهی روبه رو شده ایم.دلیل آن هم به فراوانی آموزش‌های مجازی ریگان یا غیر رایگان در فضای مجازی بود . مربیان و معلم‌ها هم سعی کردند وارد وادی خلاقیت شوند .
حالا در این شرایط که راهی برای شاد کردن و آموزش مفید به کودکان به صورت حضوری وجود ندارد ،می‌توانیم از راه دور، از طریق گوشی هایمان،شادی و امیدواری را به بچه‌ها انتقال دهیم .
بخش اعظمی از تلاش ما در مجموعه خیریه نیکوکاران شریف و بنیاد نیکوکاری فرشته ها ، توجه به کودکان محروم و کم توان است . به همین خاطر مسائل کودکان نیازمند جزو اولویت های ماست .پس دست به کار شدیم .کودکان مددجویمان را در خانه پشت دوربین موبایل نشاندیم و خودمان کیلومترها این سو تر قلم و کاغذ به دست گرفتیم . سعی کردیم با بازی،نقاشی،کاردستی،وخمیر سازی ،لبخند به لبشان بنشانیم و به آنان نشان دهیم رنگ آسمانشان حتی درسایه‌ی بیماری کرونا چه رنگی است .
جشنواره شادیانه با همکاری دو بنیاد فرشته ها و نیکوکاران شریف در تابستان سال جاری و تحت تاثیر شرایط کرونایی برگزار شد و در آن ورکشاپ های مجازی هنر و خلاقیت برای کودکان مددجوی تحت حمایت سازمان برگزار کردیم .آنچه میبنید گوشه ای از ماحصل این ورک شاپ هاست.

نظر خودتان را ارسال کنید