خیریه نیکوکاران شریف

دومین کاروان زیارتی مددجویان و مددکاران بنیاد بیست و دوم اسفند از مشهد به تهران بازگشت

دومین کاروان زیارتی مددجویان و مددکاران بنیاد بیست و دوم اسفند از مشهد به تهران بازگشت

چگونه می توان گفت امام رضا (ع) غریب الغرباست در حالی که هر روز صدها حاجتمند میهمان حرم اوست؟ مگر می شود در میان همه زائر باز هم تنها بود؟!
به عشق زیارت ضریح مقدسش لباسهایمان را عطر زدیم و داخل کیفمان چیدیم. در راه چه بسیار اندیشیدیم این ماییم که غریبیم؛ در میان این همه آدم و در میان این همه دیوار ….

78ba3325-8e2e-410d-980d-bf1bf6487bd2
و اینکه تا کی قرار است در میان پیچ و تاب زندگی، این قدر به خود بپیچیم؟! ….
وقتی خداوند این قدر دوستمان دارد که امام رضایش در خاک میهنمان باشد، وقتی می توان انگشتان وامانده از درد را در میان شبکه های ضریحش حلقه کرد و بالای این همه تشویش و این همه تصویر مبهم، رنگین کمانی از امید کشید و به روزهای روشن فردا فکر کرد؛ وقتی می توان با شوق، لباسهای عطرآگین را به شکرانه توفیق زیارت پوشید و در میان انوار رنگارنگ آیینه کاری های در و دیوار که ناخودآگاه نگاهمان را تا بلندترین نقطه داخل گنبد طلایی اش می کشاند بی هیچ واسطه ای به لطف لایزال الهی متصل شد و دوباره لبخند زد به همه ناخوشی ها…

آرام زمزمه خواهیم کرد: «خوشی ها بدون ناخوشی ها که معنایی ندارند! باید زمستانی باشد تا عشوه گری گلهای بهاری از یادمان نرود. باید کوچ پرستوها را دید تا با بازگشت آنها به وجد آمد و … »

DSC02501

باید لحظه لحظه خدا را شکر کرد به اینکه هنوز زنده ایم و می توانیم سجاده مان را به درازای یک رویای شیرین پهن کنیم و چه خوشبختی از این بالاتر که امروز انگشتانمان در و دیوار صحن متبرک رضا را در یک سکوت درونی دلچسب و شیرین نوازش می کند و زمزمه دعایمان در میان همهمه زائران گم می شود …
هجدهم اسفند 93 روزی بود که 39 نفر از مددجویان و مددکاران پنج بعد از ظهر به نیابت از خانواده نیکوکاران شریف در میان بوی دل انگیز اسپند، از مقابل دفتر بنیاد نیکوکاران شریف با یک دستگاه اتوبوس اختصاصی راهی مشهد مقدس شدند.

DSC02559 DSC02568
مددجویان بنیاد اعم از مادران، کودکان و نونهالان دختر و پسر بعد از اسکان در یکی از هتل های شهر مشهد، در طی اقامت خود با صبحانه، نهار و شام پذیرایی شدند. عزیزان در طی چند روزی که میهمان امام رضا علیه السّلام بودند بارها به زیارت امام هشتم رفتند و در طول سفر در فواصل زمانی مختلف از برکات قرائت دعای پرفیض فرج، صلوات خاصّ امام رضا (ع)، دعای وداع امام رضا (ع) و زیارت عاشورای قاری نونهالمان، سجاد، بهره مند شدند.
بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی که در میان باغی مصفا به فاصله بیست کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است، یکی دیگر از بخش های فراموش نشدنی این سفر باارزش بود.

DSC02535 DSC02547

هشت صبح بیست و دوم اسفند 93 مددکاران و مددجویان که به سلامت به تهران بازگشته بودند بعد از قربانی یک رأس گوسفند در مقابل دفتر بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف، با شادمانی از مقابل دفتر جدید بنیاد به طرف خانه های خود به راه افتادند.

DSC02579 DSC02587

زیارت قبول

نظر خودتان را ارسال کنید