خیریه نیکوکاران شریف

تیم ملی فوتبال امید، قبل از اعزام به کشور کویت میهمان دعای خیر مددجویان و بچه های بنیاد خیریه نیکوکاران شریف شد

تیم ملی فوتبال امید، قبل از اعزام به کشور کویت میهمان دعای خیر مددجویان و بچه های بنیاد خیریه نیکوکاران شریف شد

برپایی نمایشگاه یکروزه “ارمغان شریف” فرصتی فراهم آورد تا جمع کثیری از مربیان و بازیکنان محبوب تیم ملی فوتبال کشورمان در میان هنرنمایی ایتام و مددجویان هنرمند تحت پوشش بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف ضمن ابراز همدلی و خوش حالی با دعای خیر و آرزوی موفقیت این عزیزان برای اردو، راهی کشور کویت شوند.

DSC_6131

جناب آقای محمد مایلی کهن، مدیر فنی تیم ملی امید، با حضور در جمع حامیان و مددجویان بنیاد امور خیریه نیکوکاران شریف و بازدیدکنندگان ضمن ابراز خوش حالی بیان کرد: «حضور خود را در این مکان یک وظیفه انسانی می دانم. با این که ما در کشوری غنی زندگی می کنیم اما عزیزانی را داریم که مشکلات خاص خودشان را دارند و نیازمند حمایت آحاد جامعه هستند.

DSC_6085

من خود را جدای از جامعه نمی دانم چون از قشر پایین جامعه بوده و هستم. با این که مادرم تحصیلات چندانی نداشت رشد کردم و حس این عزیزان را به خوبی درک می کنم. آنها دردی ندارند که ما دردمند آنها باشیم اما نیاز به کمک و دلگرمی دارند. هر چند برگزاری چنین مراسمی باعث دلگرمی این دوستان می شود ولی باید بدانند که از زندگی نباید هراسید و بایستی که روی پای خود ایستاد و تلاش کرد و تلاش کرد و تلاش کرد! به خدای بزرگ توکل نموده و یقین بدانند که بالاخره موفق خواهند شد.»

DSC_6170

در پایان این گفتگوی صمیمانه از تاثیرات کمک های مادی و معنوی در کنار هم صحبت نمود و قشنگ ترین پیام خود را این گونه بیان کرد: «از این عزیزان می خواهم که هیچ گاه نا امید و مایوس نشوند و از مشکلاتی که برای همه وجود دارند؛ نهراسند. توکلشان به خدا باشد و یقین بدانند که در آینده موفق خواهند شد.»

آقای محمد خاکپور، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی تیم ملی امید و کاپیتان تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۱۹۹۸، لطف خداوند را مهمترین علت حضورشان در جمع اعضای خانواده نیکوکاران شریف، مددکاران و شهروندان دانست و در مورد احساس خود در بدو ورود به سالن فرهنگی ورزشی تلاش گفت: «با دیدن خیرین و حامیانی که دست بچه های گل ما را می گیرند احساس کوچک بودن کردم! از این که می بینم هنوز در جامعه ما این همه عاطفه وجود دارد بسیار خوش حالم.»

DSC_6093

DSC_6186

مربی تیم ملی امید و دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان، جناب آقای هادی طباطبایی این بار آقای محمد خاکپور را بانی خیر حضور در این مراسم اعلام کرد و افزود: «هرازگاهی در چنین جاهایی حاضر شده و برای این توفیق خدا را شکر می کنیم و حضورمان را در این مکانها، تلنگری برای بهتر شناختن خود می دانیم.»

DSC_6105

DSC_6205

آقای نبی ا… باقری ها، بازیکن عزیز و اسبق تیم پرسپولیس و بازیکن حال حاضر نفت و گاز گچساران بیان کرد: « با دگرگونی در طبیعت و نو شدن سال، همه ما تصمیم به نو شدن در درون خود گرفته و همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی، با دستگیری از انسانهای دوروبرمان آنها را در این پیشرفت همراهی می کنیم. از آن جایی که برای رسیدن به قله موفقیت و تکامل، سختی های بسیاری را باید تحمل کرد لذا دیدن سختی های دیگران به نوعی خاطرات گذشته را برای ما تداعی می کنند. ما هیچگاه خودمان را جدا از این مردم دوست داشتنی نمی دانیم و درد آنها را درد خود دانسته و تابع فرهنگ غنی کشورمان هستیم.»

DSC_5873

DSC_5869

باقری ها استمرار و پربار شدن این گونه برنامه ها را از رموز موفقیت در یاری رسانی به افراد کم بضاعت جامعه دانست و کمک های معنوی را بخصوص برای بچه ها از ملزومات مهم پیشرفت آنها دانست. وی در ادامه خاطر نشان کرد: «ابراز همدلی و شرکت در چنین مراسمی آرامش و انرژی مضاعفی را وارد زندگی فردی و اجتماعی ما می کند که تا مدتهای مدیدی شاهد اثرات سودمند آن خواهیم بود.»

DSC_5871

آقای حسین اخوّت، سرپرست محترم تیم ملی امید، لذت های زندگی را به دو گروه مادی و معنوی تقسیم کرد و ادامه داد: «انسانها روزی از لذت های مادی اشباع خواهند شد اما لذت های معنوی پایان ناپذیرند و انتهایی برای آنها نمی توان در نظر گرفت. من و خانواده ام دوست داریم در هر کار خیری پیش قدم باشیم، چون خود را جدای از این جامعه نمی دانیم. بنابراین هرازگاهی به اعضای این خانواده بزرگ سری می زنیم و از حال آنها با خبر می شویم.

DSC_6116

ورود به این جا به من حس و حال خوبی داد. با این که به مسافرت رفته بودم اما اشتیاق حضور در این مراسم مرا واداشت تا هرچه زودتر به تهران برگردم.»

سرپرست محترم تیم ملی امید در ادامه به حضور موثر ورزشکاران و هنرمندان اشاره کرد و گفت: «این کار باعث می شود اقشار مختلف مردم خلق و خوی نیکوی آنها را سرمشق و الگوی خود قرار دهند.»

DSC_6188

در پایان به تلاش جهت کم کردن فاصله طبقاتی اشاره کرده و جمله زیبایی از پیامبر اکرم (ص) را حسن ختام گفتگوی خود قرار داد:
“هرکس بی خبر از حال همسایه اش سر بر بالش بنهد، از امت من نیست.”

نظر خودتان را ارسال کنید